rij hoogte inserts 2,5 of 3 voor xray xII

Hallo allemaal

ik zit met het volgende probleem, ik heb een xray xII link en ben tot de ondekking gekomen dat ik met de ride height insert van 2 geen kleinere banden achter dan 43mm kan rijden.

wie weet of daar 2,5 of 3 voor te krijgen zijn van xray of van een ander merk die passen
part nummer orgineel is 372070 van xray

mvg Hans

Laatst bewerkt:
Psst, kleinigheid; je bedoelt zeker de de XII ipv x11? De XII staat voor 12. Een verwijzing naar de verhouding schaal.

Succes verder.

Halewijn

Laatst bewerkt:
Bij andere merken zitten normaal altijd verschillende rijhoogte spacers in de doos. Blijkbaar bij x-ray niet :confused:

Anyway.... deze zijn verstelbaar in 0.5mm stappen. Passen ook op de x ray. De pancars gebruiken over het algemeen allemaal dezelfde rijhoogte spacers.Rear Ride Height Spacers - 0.5 mm

ps: john was me net even voor ;) Deze is via een nederlandse webshop. Wellicht wat sneller thuis.

Laatst bewerkt:
hallo hans je moet hier even kijken die passen volgens mij ook ik gebruik ze ook op mijn x-ray die gaan tot 3.5 mm..

Calandra Racing Concepts Inc.

succes

groeten

John

hoi john,

volgens mij had ik het aan jou ook gevraagt op het indoor circuit in haarlem afgelopen clubrace. klopt dat?

maar jij hebt ze ook in je xII zitten?
dan kan ik ze gerust bestellen dan? weet jij ergens in nederland een shop?
het is zonden als ik mijn banden bij 43 al moet afschrijven.

mvg Hans

Bij andere merken zitten normaal altijd verschillende rijhoogte spacers in de doos. Blijkbaar bij x-ray niet :confused:

Hoi 2wd

Jij rijd ook op de indoorbaan in haarlem toch? ben alleen je echte naam kwijt.....
maar die zitten er wel bij hoor bij xray alleen 0,5 1 1,5 en 2 en met 2 kom ik niet kleiner dan 43 mm met jaco achter.

mvg hans

Hans ik heb net een mail gestuurd naar bm tuning en die spacers gaan tot 3.5 mm kan je je banden iets verder afdraaien..

ja klopt maar ik wist niet zeker of jij dat was was met de laatste club race geloof ik..

Ik heb in ieder geval 2 setjes nodig en een kap heb ik er een paar reserve want omdat ze zo ver naar beneden liggen die spacers(3.5 mm) worden ze ook iets zwakker en als je een klap maakt met je achterband tegen de boarding dan kunnen de lagers er doorheen schieten met plastic en al....spreek uit ervaring..

Groeten

John

Hoi 2wd

Jij rijd ook op de indoorbaan in haarlem toch? ben alleen je echte naam kwijt.....
maar die zitten er wel bij hoor bij xray alleen 0,5 1 1,5 en 2 en met 2 kom ik niet kleiner dan 43 mm met jaco achter.

mvg hans

Mijn naam is Alexander en ik rij inderdaad ook op de indoor baan in de 200mm pancar klasse. Ok, zitten dus toch rijhoogte spacers bij. Nou voor een paar euro heb je er genoeg t/m 3.5mm ;). Die gaan je hele leven mee. Ik heb die van IRS maar zijn in principe hetzelfde.

Bij x-ray gaan de spacers uit de doos geloof ik tot 2mm en op site kan je ze ook niet lager vinden heb gekeken en bij rc connect gaan ze ook geloof ik tot 2mm.
Je moet dan andere vinden en ik weet dat ze van irs niet in de x-ray passen heb er nog een zooitje liggen van die dingen crc weet ik zeker dat ze passen.

Groeten

John

Bij x-ray gaan de spacers uit de doos geloof ik tot 2mm en op site kan je ze ook niet lager vinden heb gekeken en bij rc connect gaan ze ook geloof ik tot 2mm.
Je moet dan andere vinden en ik weet dat ze van irs niet in de x-ray passen heb er nog een zooitje liggen van die dingen crc weet ik zeker dat ze passen.

Groeten

John

oh? Dat is raar. Ik gebruik de IRS spacers zowel in mijn BMI als in mijn oude rc10L2 en ze passen bij alle twee de auto's. Maar goed.... de link die ik gaf zijn van de crc spacers.

ik wil het wel eens bekijken bij je hoe het zit als ik je weer zie op de indoor baan. Ben wel benieuwd hoe en wat. :cool:

ja klopt alexander maar die irs zijn qua omvang hetzelfde maar de binnenkant waar het lager in moet is net iets groter.
Ze gaan er wel in maar dan zit het lager zo strak in de spacer dat hij moeilijk rond draait zeg maar..
Misschien dat er van irs verschillende zijn dat zou best kunnen dat weet ik niet maar x-ray is natuurlijk net weer even anders als de rest past soms net niet..

Groeten

john

Ik heb een crc en volgens mij passen se net niet in een xray. Tenminste , ik had ze uitgeleend aan een xray rijder en kreeg ze gemodificeerd terug zodanig dat ze bij de crc eruit vielen. Hij had ze iets afgevijld want ze pasten niet.

hmm vreemd Jan willem bij mijn x-ray passen ze wel ik heb ze ook van de pro-ten van crc en die zitten er nu ook in bij mij past perfect.
Heb net een setje en een kap besteld bij bm tuning dus van de week gaan die erin kan ik tenminste wat lager met de spacers 3.5 mm.

Groeten

John

Wat af en toe wel kan zijn is dat de marges zo klein zijn dat de spacers inderdaad niet lijken te passen. Heb dat ook gehad met mijn DB10RR. Dat wilde eerst ook niet passen wat ik ook deed. Ik dacht in eerste instantie dat ze de aluminium podplaten verkeerd hadden gefreesd tpv de spacers omdat ik ze echt met geen mogelijkheid erin kreeg.

Bleek dat de marge van het gat en de spacers zo klein waren dat je ze alleen absoluut 100% recht erin kon drukken. Probeerde ik ze 99% recht erin te doen pasten ze niet wat ik ook deed. Wellicht is dat ook het probleem met de andere.

Wat ook altijd wel goed is om te doen is om eerst de spacer in de pod te drukken en dan pas het lager erin. Dat kan bij een erg strakke passing ook het verschil maken.

Back