rijden in sneeuw

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door marvin, 23 dec 2003.

?

ga jij in de sneeuw rijden

  1. neej, mij te koud

    99,1%
  2. ja tuurlijk

    0,9%
  1. marvin

    marvin Guest

    het sneeuwt hier, ik weet niet hoe het in de rest van nederland is, maar ik heb zin om mijn rc uit te laten, alleen ff w88 op de onderdelen van pk :cry: , wie gaat er nog meer in de sneeuw rijden, en wat voor'n maatregelen neem je?
     
  2. Herman te H.

    Herman te H. Guest

    alleen ben ik bang dat me electronica naar de @%#$(censuur) gaat want is een electro en de wagen van rick asso buggy maar wel ff proberen 8)
    en anders gewoon pech
     
  3. Janssen

    Janssen Guest

    jazeker, ik heb het vorig jaar ook gedaan, alleen lijkt het me niet goed als je met een electro motor rijd.
    Ik heb zelf een brandstof auto, en alle electronica (ontvanger enz) zit bij mij nagenoeg water dicht verpakt.

    Alleen moet je als je klaar bent wel de nodige tijd uittrekken om hem echt compleet schoon en kurkdroog te maken.

    (let op met plekken waar ze gestrooid hebben ga daar absoluut niet rijden, de pekel vreet geheid in de metalen onderdelen, resultaat is heeel veel roest, hoe goed je het ook schoonmaakt)

    Veel plezier!!!!!
     
  4. Savage28 !!!

    Savage28 !!! Guest

    HPI Savage + Sneeuw = LOL :lol:

    Greetzz, Robbert
     
  5. Halmar

    Halmar

    Lid geworden:
    14 apr 2003
    Berichten:
    1.066
    Locatie:
    Amersfoort
    ik wel, daarom heb ik mijn auto juist :wink:
    ik heb een soort spatbord voor de voorwielen gemaakt zodat de sneeuw niet zo makkelijk bij de elektronica kan, ook laat ik de kap weg wand dan hoopt er geen sneeuw op. had even gereden met kap en ineens is de auto 2 keer zo zwaar...

    Groeten Halmar
     
  6. Guest

    Guest Guest

    Ik ga ook niet in de sneeuw rijden hoe moet ik met mij onroad auto in de sneeuw gaan rijden :?:
     
  7. marvin

    marvin Guest

    @halmar, heb je daar een foto van, lijkt me wel lache
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Nee , ik rijd niet in de sneeuw..gaat mijn electronica naar de klote, anders kan ik weer €350 uitgeven :)
     
  9. NMTRacer

    NMTRacer Guest

    heb vandaag gereden in de sneuw, is echt vet :D, alleen werd de auto wel 2 keer zo zwaar :S... kreeeg op het laasts sneeuwballen om me wielen :D
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    En met welke wagen reed je ?
     
  11. Savage28 !!!

    Savage28 !!! Guest

    HPI Nitro MT..
    Ik antwoord maar ff voor thomas (NMTRacer)...zie dat hij er ff niet is :wink:

    Greetzz, Robbert
     
  12. Halmar

    Halmar

    Lid geworden:
    14 apr 2003
    Berichten:
    1.066
    Locatie:
    Amersfoort
    ff kijken of er morgen nog sneew licht, dan maak ik wel een foto.

    Groeten Halmar
     
  13. JOOT#2

    JOOT#2 Guest

    idem, niet in de sneeuw, ga denk trouwens in de loop van de maand eens kijke in het indoor elektrocircuit van GENK, nog nooit geweest en ook eens de hopupparts voor de sprint bestellen.

    SPRINT DRIVE SHAFT (DOGBONES)
    BALL DIFFERENTIAL SET 32T (SPRINT)
    FRONT ONE-WAY DIFFERENTIAL 32T (SPRINT)

    deze zulle voorlopig volstaan
     
  14. hilbren

    hilbren Guest

    ik ben vorig jaar met m'n HPI rs4 MT door de sneeuw gereden maar alles gaat roesten dus dat doe ik nooit meer, tenzij m'n hele auto van rvs/aluminium is
     
  15. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.827
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    ja maar alu lagers zijn er niet en dat is juist hetgene wat het meest roest/lijdt of niet ?

    als je in nattigheid/sneeuw en consorten wilt rondblazen denk ik dat je na het hebben van de lol je auto verschuldigd bent meteen dchoon te maken en de lagers te smeren, dan blijven ze je lang plezier geven.
     
  16. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    zodra je 'bloot' alu hebt, is dat in no time geoxideerd... dit laagje vormt grotendeels een bescherming tegen verdere roestvorming.
     
  17. hilbren

    hilbren Guest

    dat ligt aan de kogellagers die je gebruikt, je hebt ook van die lagers met een teflon afdichting en die kunnen er beter tegen.

    bij mijn hpi gingen de dogbones roesten, (al een uur nadat ik gereden had) en die heb ik dus snel gedemonteerd/schoongemaakt en een beetje ingevet.
     
  18. NMTRacer

    NMTRacer Guest

    zal is ff een fototje plaatsen hier :p

    [​IMG]
     
  19. Halmar

    Halmar

    Lid geworden:
    14 apr 2003
    Berichten:
    1.066
    Locatie:
    Amersfoort
    he he, ijndelijk weer sneeuw! ik heb wat foto's maar rijden en foto's maken tegelijk valt dog tegen.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Groeten Halmar
     
  20. Guest

    Guest Guest

    Ziet er wel mooi uit maar ik persoonlijk ga echt niet in de sneeuw rijden.
    Wel naast de sneeuw op de weg :p
     

Deel Deze Pagina