Hmm....ik heb twee keer in de troep gereden; pekel dus om ff wat te testen.
Na de eerste keer heb ik de auto op de kachel gelegt en zorgvuldig droog gemaakt; de volgende morgen was hij helemaal wit en alles wat metaal was, was al aan het roesten

.
Na de tweede keer (tja, ik ging toch weer......) heb ik een plantenspuit gepakt en heb het hele ding met schoon water afgespoten; op de kachel en een half uur later begon hij alweer wit te worden!
Weer met een plantenspuit en een borstel (zachte) en weer heeeeeel grondig te werk gegaan; daarna een laagje siliconenspray erover (had niets anders) om de handel een beetje vettig te houden en de asjes (die het snelst roesten in de diff's) in de olie gezet.
Nu is hij niet wit maar alleen nog moeilijk aan te pakken.......maar dat went.
Enige probleem is dat de koppelingsbel (heet dat zo?) ....nou.....het naaldlager erin in ieder geval, vastgerot zat.........
Die heb ik dus uit elkaar gehaald en hoewel een lager met roest erop niet meer te redden is, toch maar de vlakken waar hij tussen komt met waterproof gereinigt en het lager geborsteld (tja) en dik in het erg dikke vet gezet........nu ben ik aan het hopen hoe lang het gaat duren voor hij echt helemaal instort, maar goed.
Let daar dus op als je in troep rijdt of vaak op vochtige wegen; je electronica mag misschien wel heel blijven, maar andere dingen zoals dat naaldlager kan je beter ook gelijk ff droog maken en opnieuw invetten!