Rijden met VRC

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Madhouse, 14 nov 2014.

  1. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Om wat meer serieus te leren sturen heb ik een VRC Pro USB adapter besteld, ik kende dit niet maar door Hugo zijn topic werd ik er door getriggerd. Nu alleen nog een (goedkope) Spektrum ontvanger voor mijn DX4C zien te scoren zodat ik de config permanent aan mijn PC kan hangen. Ik ben heel benieuwd naar dit apparaatje en software.
     
  2. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.251
    Locatie:
    Rotterdam
  3. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Die werken alleen niet met een DX4C helaas :(
     
  4. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    De SR300 kost ook niet zo heel veel geloof ik?
     
  5. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Ik heb gewoon mijn auto naast de PC geparkeerd. FF inpluggen, klaar.

    Hugo
     
  6. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Waarom een ontvanger nodig voor vrc? De kabel gaat toch direct in de zender? Althans bij mijn gt2 wel, en dat is een spotgoedkoop ding.
     
  7. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Dat is ook een goede tip Hugo! En anders inderdaad een SR300 ofzo, kan ook handig zijn als een SR4210 niet zou mogen bij de Tamiya Cup i.v.m. AVC.

    @ indoorvlieger, de kabel gaat in de ontvanger en deze bestuur je via je zender.
     
  8. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Dat is omslachtig, niet erg handig. Kun je bijna nog beter een losse gt2 zender kopen, is misschien goedkoper dan een extra spektrum ontvanger. Ik heb daarbij geen losse ontvanger nodig, alleen de zender.

    Enige voordeel van werken met losse ontvanger is dat je geen draad aan je zender hebt.
     
  9. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Als ik mijn auto er gewoon naast zet en de kabeltjes om plug dan koste het me niets, alleen de 10 euro voor de VRC Pro USB adapter. Ik zou er alleen een extra ontvanger bij willen hebben omdat misschien de SR4210 ontvangers niet zouden mogen i.v.m. AVC (al heb ik die ontvangers gewoon in blinky mode staan).
     
  10. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Ik denk dat ik buiten slaap als ik een auto op de bank naast me ga zetten om met vrc aan de gang te gaan. ;-)
     
  11. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Gelukkig staat mijn PC op zolder ;-)
     
  12. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Nadeel van een losse GT2 zender puur voor VRC lijkt mij dat de zender die je voor het racen gebruikt net een andere feeling kan hebben dan de VRC zender, waardoor het toch weer anders voelt?
    Mijn zender heeft bijvoorbeeld een drop down stuurwiel, en de trims zitten anders?

    Maar ik race niet, dus ik kan het mis hebben!
     
  13. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Prrrfff... heb je zeker nog nooit VRC gereden. Succes om je virtuele auto hetzelfde aan te laten voelen als je echte.
     
  14. Tazman

    Tazman

    Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Berichten:
    2.570
    Locatie:
    Lelystad
    Lol@Roelof;)
    Heb net ook maar eens een adaptor besteld.
    Kan ik mooi weer eens gaan stoeien met de 1:12:cool:

    Mvg Roy
     
  15. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Waarom gelijk zo'n minachtende reactie, alsof ik minder ben dan u?

    Ik rijd inderdaad geen VRC, maar ik kan mij voorstellen dat je een feeling krijgt voor de zender, en je weet waar alle knoppen zitten voor trims etc.
    Als je dat dan 50 uur doet, kan de zender waar je in het echt mee rijd anders aan voelen, waardoor je anders gaat rijden.

    Ik probeer alleen maar mee te denken!

    Ruud
     
  16. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Dat is niet minachtend maar een stukje ervaring waarbij je zelf aangeeft dat niet te hebben.
    Naar mijn mening is het rijden met een andere zender minder anders in gevoel dan met een auto dat totaal niet hetzelfde doet dan je echte RC auto. Het gevoel bij RC rijden gaat om oog-hand coördinatie en reflexen en dat kan je met iedere zender trainen.
     
  17. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Inderdaad, het exacte gevoel van jouw auto in een sim krijgen is lastig, en dan maakt een andere zender waarschijnlijk ook niet zoveel verschil. Wat ik vooral van VRC opsteek is het gevoel wanneer je het beste kan afremmen en optrekken, en insturen. Ik rij zelf geen competitie, maar merk toch dat ik mijn auto's beter onder controle heb, en betere reflexen heb gekregen, die in een aantal keren een "aanvaring met stoeprand" hebben kunnen voorkomen. Dat je dan achteraf denkt, "hoe heb ik nu gereageerd dat het geen crash is geworden?" omdat je het niet bewust doet, maar in een soort getrainde reflex.
     
  18. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Misschien de discussie afsplitsen in een apart VRC topic? Kan ik hier weer verder over mij Tamiya Cup avondtuur ;-)
     
  19. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    Of jij inderdaad je reflexen er mee kan trainen vraag ik mij, persoonlijk raak ik gedesoriënteerd door het verschil tussen virtual en reality, het zijn totaal verschillende belevenissen in mijn optiek, en dat match niet goed bij mij tussen de oren, tot duizeligheid/hoofdpijn aan toe!!!

    Een flight-simulator gaat mij beter af, waarschijnlijk omdat ik niet vertrouwd ben met een stickzender, en niet bekend ben met het vliegen in het algemeen, maar of dit je reflexen trained…???

    Mijn oog hand coördinatie is ernstig verstoord geraakt zo’n 10 jaar geleden, en de schade zou onherstelbaar zijn volgens de artsen, toch kan je dit best goed trainen binnen onze hobby, maar niet met een virtual game oid zoals ik het ervaar (is mogelijk voor iedereen verschillend). Je wil je reflexen verbeteren, en niet een andere dimensie aanleren zoals het virtueel rijden, tenminste dat lijk mij (mag ook als je dat leuk vind)!!!

    Mijn advies is, om bv op een kleine/korte/uitdagende indoorbaan te gaan rijden, evt met een kleinere schaal model, ik heb persoonlijk meer het gevoel dat dit je reflexen “triggerd”, het gaat relatief sneller wbt de handelingen per minuut dan outdoor rijden, maar het heeft niet de kosten van modified rijden, wat natuurlijk ook je reflexen behoorlijk triggerd…!!!! Oftewel zoek het in grensverlegging, liever niet in een andere dimensie…!!!

    Maar goed, het is en blijft natuurlijk een persoonlijk verhaal/ervaring van mij, voorlopig een grote glimlach op mijn gezicht, waar het gaat over het “niet te herstellen van mijn oog/handcoördinatie”… het is een lange weg, maar dan heb je ook wat... :):):)
     
  20. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Ik ben het grotendeels met je eens, maar ik heb er gewoon de tijd niet voor. Als ik naar een baantje toe moet is dat vaak een uur rijden. En een uur terug. Vianen is dichterbij, maar niet permanent. Ergo, als ik wat uren wil maken ga ik dat achter de PC proberen. Het is zeker geen vervanging voor het echte werk, maar ik zit nu nog in de fase zien-denken-sturen. Ik wil proberen voor het volgende seizoen in zien-sturen te geraken. Ik heb dat met het vliegen ook gedaan met een sim. Echt buiten vliegen is anders, maar reflexen aanleren werkt bij mij wel. Ik hoop met VRC met veel mensen op een klein baantje te leren reageren.

    Hugo
     

Deel Deze Pagina