Rijden op het strand

Hallo, aangezien ik hier al de hele week alleen zit ben ik op het idee gekomen om morgen eens op het strand te gaan rijden met me nitro buggy. Zijn er mense die eventueel tips hebben met wat ik best afscherm voor opspattend water?
De mensen die zin hebben om morgenvroeg mee te gaan mogen me altijd een PM sturen, adres: de belgische kust, voor mij speelt het geen rol, misschien best De Panne omdat ze daar het grootste strand hebben en het is laagwater om 09u.

Als je vooraan gaat rijden, waar het water komt als het vloed is, moet je uitkijken voor het zout..
Dat wreed aan je kabels, niet ?

Laat hem, die jongen heeft al ruim 20 jaar ervaring en weet waarover hij praat.

Mijn advies zou zijn om een grote verfkwast te halen en eerst de hele auto af te borstelen.

die ligt al klaar Roelof...
zou ik de wagen eerst inspuiten met WD40? goed tegen het water, slecht voor het zand... :(

WD-40 voor het rijden royaal over de zichtbare delen en lagers...

Na het rijden ff afborstelen/blazen en weer lekker in de WD-40.

Moet je op de lagers spuiten dan, pfff

spuit jij je wagen dan maar lekker af met water.
misschien wordt je ooit nog wel wijzer.

wd 40 voor het rijden lijkt mij in ieder geval geen slecht idee.
dan is alles al goed beschermd en vuil en vocht zal veel minder effect hebben

Aangezien het zo'n goed weer is ben ik niet naar het starnd kunnen gaan. Wel heb ik 1 van mijn dozen nog een setje banden gevonden die misschien geschikt is voor op het zand te rijden. Vooraan en achteraan zou ik in omgekeerde richting leggen, iemand die trouwens weet welke banden dit zijn?

xeqvxi.jpg

wd40 plakt wel lekker alles aan vast. lagers met rubber ring, zorgen dat alles schoon en vetvrij is dan plakt er ook niks aan. als je klaar ben met rijden even de wiellagers eruit en gewoon de hele boel afspoelen met water, goed laten drogen dan is er toch niks aan de hand? als je tandwielen maar goed afgedekt zijn en je electronica

Dan vraag ik me toch serieus af wat je doet....

Ik heb nooit last van bulten zand wat blijft plakken als ik naar het strand ga , en wat er zit blaas ik er hier thuis zo vanaf met de compressor.

bij mij wel.. maar is geen probleem... zoals ik al zei, even afspoelen, laten drogen en klaar... als je een keer volgas over een klinkerweg heen rijdt rammelen de restanten er ook wel af maar hier is het verschil... rode veren zijn met wd40 en de blauwen waren schoon droog en vetvrij voordat ik ben gaan rijden...

dat spuit je er niet met lucht af...
01072012247.jpg

Shot at 2012-07-01
deze demper spuit je wel schoon omdat er geen vette plakbende aan zit zoals wd40
01072012248.jpg

Shot at 2012-07-01

Als die rode veren zijn gedaan met WD-40 hoeft je blaaspistool alleen in de richting te gaan van de dempers en het is er al af .....

Zo niet is het sillicone olie die gelekt heeft , en dat plakt inderdaad wel ;)

het is echt wd40 en geen siliconen. met lucht wil het niet...
wd40 gebruik ik eingelijk alleen om elektronica te beschermen tegen vocht. en dat werkt wel super... die dempers met blauwe veren heb ik niks aan gedaan en is easy weer schoon te krijgen. ik zal voor de zekerheid even checken of die dempers niet lekken.

mijn clussie :D scharnierpunten wanneer ze nog schoon zijn heel licht insmeren met wd40 en verder zorgen dat de auto vetvrij is. zo vind ik het het fijnst.

Ik woon hier op pak 'm beet 5 minuten fietsen van het strand , en ga die kant ook nog weleens op....

Als ik dat doe gaat er standaard een lichte nevel WD-40 over de auto voor ik er heen ga , thuis blaas ik hem schoon weer een nevel WD-40 tegen de inwerking van vocht/zout van het strand en de auto staat er weer als bijna nieuw bij :thumbsup:

Back