rijker of armer of...????

• Topicstarter Topicstarter Rick St.
  • Startdatum Startdatum
R

Rick St.

Guest
Heey, ik weet dat afstellen veel voorkomt op het forum.. maarja.. En mijn probleem stond niet in de zoekfunctie.. dus ja... maar het probleem: ik heb een carson 1:10(graag geen gezeik dat het een carson is plzz) starten gaat nu perfect.. na een tip van gerben om de cabr schoon te maken.. Maar loopt lekker stationair.. nu ga ik gas geven.. dan rijd hij nog heel goed... en dan word hij heet.. Gaat hij ingelofelijk inhouden en slaat vervolgens af.. dus ik dacht.. laat ik hem s rijker zetten...zo gezegd zo gedaan :lol: werkt nog niet..zelfde probleem.. HELPPPP :roll: :roll: :roll: hier kom ik niet meer uit... iemand ??

Ik heb hetzelfde probleem gehad, alleen werden bij mij ook nog gloeipluggen gemold aan de lopende band :?

In mijn geval was het dus een kapotte lager in de motor, sinds hij gemaakt is loopt hij als een zonnetje (helaas heeft dat nie veel effect op het weer :mrgreen: )

Als je dus kapotte gloeipluggen krijgt, ga zo snel mogelijk naar je modelbouwwinkel om verdere schade te voorkomen !

nee :-( geen kapotte pluggen gehad.. compressie is nog genoeg :-) en ja. anders haal ik het hele motortje een keer uitelkaar.. en dan zien wat er is!! ik denk zelf de afstelling... maar ja..

staatie niet te rijk dat ie teveel brandstof krijgt en aan het end verzuipt

als hij te heet wordt staat hij zoizo niet te rijk... :roll:

tja, wat kan het zijn... kheb werkelijk geen flouw idee :?... ik heb er ook wel eens last van met mijn nmt... maar dat motortje ga ik een keer vervangen, heb er nu genoeg van...vaag :?

groeten thomas

Draai de hoofdsproeier helemaal dicht en zet hem vervolgens 2 1/4 slag (2.25, twee en een kwart) open.
Dat zou goed moeten zijn. Wanneer hij nog steeds inhoud en heet wordt moet je hem verder opendraaien naar 2.5 slag maar dat lijkt mij niet nodig.
Verder: gebruik een rossi 3 plug en in de zomer een 4.

zou zo moeten lukken, succes

Dat is idd goed mogelijk, een 2 is een warme plug, dus je kan beter een 3 gebruiken, dies kouder, en daardoor kan ook je motortemperatuur dalen.

zo heb nu de 3 geprobeert... want ik rij daarmee in mn 1:8... maar het loopt wel lekkerder ja... even langs mn oom.. om afgesteld te worden en hij kan weer :lol: thnx voor de hulp jongens ;-)

BlackFox zei:
Dat is idd goed mogelijk, een 2 is een warme plug, dus je kan beter een 3 gebruiken, dies kouder, en daardoor kan ook je motortemperatuur dalen.

Kan aan mij liggen hoor,
Maar de gloeiplug heeft toch geen invloed op de motor temperatuur,..... :?:

I_PANDA_I zei:
BlackFox zei:

Kan aan mij liggen hoor,
Maar de gloeiplug heeft toch geen invloed op de motor temperatuur,..... :?:

Mss niet rechtstreeks nee, maar de motor zal beter draaien en makkelijker afstelbaar zijn waardoor de temperatuur uiteindelijk daalt.

heb het wel gemerkt hoor.. starte nu met 2 keer trekken! maar nu het inhouden..
krijg hem nog niet helemaal goed..
maar rijd supah... nog fijn afgesteld worden en dan weer gassen :D

Rick

Back