rijrichting knipperlicht aanpassen

Discussie in 'Model truckers' gestart door Dipp, 27 okt 2020.

  1. Dipp

    Dipp

    Lid geworden:
    15 jun 2020
    Berichten:
    27
    Locatie:
    Maarssen
    Voor mijn eerste Tamiya 1;14 King Hauler een een voudig setje verlichting aangeschaft. werkt prima. Maar; de rijrichting lampjes gaan pas aan als ik naar re of li stuur. Ik wil graag eerst richting aangeven en dan pas sturen. Ik gebruik een flysky i6 controller (de drie standen switch is al in gebruik) Kan ik een andere switch ombouwen tot drie standen ( 1 voor li, neutraal uit, 2 voor rechts), zodat de rijrichting via de switch verloopt, en niet meer via de sturing.
    2e vraag: hoe krijg ik uberhaupt lichten aan het knipperen?
    Uit de vraag blijk al dat van electronica zer weinig verstand heb. Hoop van jullie kennis te leren.
     
  2. andre van der weide

    andre van der weide Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    17 sep 2017
    Berichten:
    218
    Locatie:
    Helmond Netherlands
    als je bepaalde leds wil later knipperen als waarschuwingsled dan kan je dus flash leds nemen die knipperen vanzelf als je ze aan zet. bij zo.n standaard lichtset kan je de richtings aanwijzers vaak niet instellen'.
    en soms kan je de switches ombouwen maar ken jou zender niet dus weet niet wat daar de mogelijkheden zijn.


    grt André
     
  3. FredK

    FredK

    Lid geworden:
    29 nov 2018
    Berichten:
    891
    Locatie:
    Den Haag
    Je kunt een richting aanwijzer printje kopen van bijv. CTI. Die sluit je aan op een vrij kanaal van je zender. Zodra je dan een driestanden schakelaar op je zender naar boven of beneden beweegt gaat er een uitgang 8 keer knipperen. Daarna gaat hij uit. Snel naar boven en beneden geeft alarmlichten. Dit is een simpele oplossing, nog beter en mooier zijn Beier of Servonaut besturingsprintjes.
    https://www.cti-modellbau.de/PS4b8-Blink--Schaltmodul-4-fach-638.html
    Succes
     
    Cnn vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina