Ripmax Fighterbird

plopperdeplop...

wie kan me wat meer info bezorgen over de
ripmax fighterbird

http://www.ripmax.com/ProductFrames/A-RTF1055.html

maw woorden , persoonlijke ervaringen, bedenkingen, modificaties

het is maar als 'speelgoedje' dat ik het wil kopen en die simpele zender vind ik dus niet zo erg , er komt wel een hoop rommel bij maar jah :roll:
ik had ook liever gewoon een bouwpaketje gehad
maar voor 140€ kan je toch niet echt sukkelen denk ik...

ik hoor van bekenden van me dat de vliegkwaliteiten uiteraard zijn wat je kan verwachten van een 150 euro dure parkflyer, maar het toegevoegde "shoot em uit de lucht" functie zeer veel plezier met zich meebrengt :wink:

als je je tegenstander "raakt" met je infraroodstraal gaat zijn motor 10 seconde uit.

is geen infrarood maar ultrasoon ;) Maar goed, we hebben als het goed is hier vanmiddag 4 stuks liggen :) Review komt wel op het forum ;) eind deze week denk ik, dan gaan we jagen ;)

Vandaag was het mooi weer dus wij met 4 fighterbirds naar buiten. Ik had de mijne voorzien van een rex5 ontvanger en 2 waypoint 60 servo's. Ik gooi hem weg, bocht naar rechts, ik stuur tegen en hij gaat loeihard de grond in ?? Nog een keer, zelfde idee, ik stuur maar eens mee, en hij corrigeerd. Eeh.... foutje :) Ik had de staart als delta geprogrameerd, dom. Helaas was er ook iets van storing (motor is ontstoord op de print ben ik bang en ik had er ook een eigen regelaar in gegooid) dus een noodlanding was op zijn plaats. Servo los dus einde poging 1. Hij leek trouwens wel te vliegen :)

Toestel 2 : 1 gooi en die vliegt prachtig weg (deze was helemaal origineel :)) Na een korte test vlucht en erg soepele landing de zender aan de eigenaar gegeven. Zwiep, ding de lucht in. Hij had nog nooit gevlogen en had even moeite om het gevoel over het gas te krijgen. Ging erg goed :) Na 1 min vloog hij zelfstandig. Persoon 2, fighterbird 3, wou ook en gooide hem zelf weg (had ook nog nooit gevlogen) en vloog meteen netjes rondjes. Zelfs landen deed hij zelf en ging ook perfect. Persoon 3 (ook nog nooit gevlogen (zie je een patroon??)), fighterbird 4, belde vanaf een andere lokaties voor instructies. Gas, gooien en vliegen waren de woorden die terug gingen. 10 min later weer tel, 3 vluchten en slecht een klein krasje op de vleugel maar een geslaagde vlucht.

Vliegtijd? Geen idee, ruim voldoende :) (+/- 15 min, de fabrikant had gelijk?, super!) Hij zweeft erg goed. Zo uit de doos de lucht in en hij komt voorbij zonder handen, gas dicht zweeft hij erg netjes naar beneden. De stuur uitslagen stonden op 1 na zwakst maar waren voldoende om met dit rustige weer mooi rondjes te kunnen vliegen. Na een stuk of 10 start en landingen werden de piloten wat driester en ging het laag :) Op 1 meter hoogte rondjes draaien gaat niet altijd goed maar schade krijg je toch niet :)

Conclusie, als je kan vliegen betekent nog niet dat het beter gaat :( maar de fighterbirds vliegen erg goed en de piloten waren ook heeeel erg blij. Nu maar hopen dat er meer van dit soort mooie dagen komen. Foto's komen binnenkort.

Back