Ripslinger, Edge 540 Hobbyking

Na lang zoeken naar een geschikt model voor een replica Disney Ripslinger, heb ik iets gevonden wat zou moeten werken. De Hobbyking racing series Edge 540 800mm epo.

De mannen van Flite Test hebben een mooi zelfbouwpakket/speedbuild kit, maar zo handig ben ik nou ook weer niet. Dit heeft echter wel de inspiratie geleverd (Flite test: Flite Test - FT Slinger - YouTube) om zelf een Ripslinger te bouwen.

hij hoeft niet 100% gelijkend te zijn, maar laten we het houden op 80 ;)

Hierbij de foto's van de 'bouw': vooral schilderen en stickers plakken.

Flipagram - april 17, 2014 - YouTube
Al met al maar 4 avonden werk. Resultaat is prima denk ik. Wil je de stickers bestellen? FF mailtje sturen!

Ben erg benieuwd naar andere Ripslinger replica's. Heb je er ook eentje gemaakt? Share hem dan ook in dit topic!

Toevallig vorige week de ripslinger (FT racer) van flite test gebouwd. De achterste is de mijne, de voorste van mijn vriend. We hebben ze samen gebouwd, was een leuk projectje.

14273112424_9383cf7cd6_b.jpg

De mijne heeft niet de typische canopy van ripslinger, ik wou voor een meer clean look gaan.
De volgende stap is het spuiten, ik denk wel niet dat we hem exact zoals ripslinger zullen maken...

Hoi ziet er leuk uit, ik had die aflevering ook gezien. Ik wilde de mustang set kopen, maar de transportkosten zijn hoger dan de kit zelf. Hoe hebben jullie het gedaan?

We hebben 3 kits tegelijk besteld, waardoor de transportkosten relatief gezien goedkoper zijn...

Een andere optie is om het enkel met de plannen te doen, dus zonder de speed build kit. Maar dat zagen we niet zitten voor een eerste keer...

Mag ik beleefd vragen: zijn dit soort kistjes niet erg lastig te vliegen bij een lagere snelheid ivm wegvallen over een vleugel en ook tijdens het landen grote kans hebbende op Crashen door het plots doen wegvallen over een vleugel?
Vr Gr

Supercool!
Ik zit met hetzelfde probleem: transportkosten te hoog en te weinig ervaring om alleen met de printjes te gaan snijden,plakken en bouwen.

Misschien eens een oproepje doen op het forum en er een stuk of tien tegelijk bestellen?

;)

Hier nog een linkje naar een goed stickervel: http://flitetest.com/articles/slinger-mania
Gewoon printen op de juiste schaal op een wit A4 stickervel of ordner-labels van de action en plakken maar.

Ik vind hem niet lastig vliegen. Ze hebben inderdaad snelheid nodig, maar landen lukt perfect als ik van 10m hoog gewoon de motor afzet en al zwevend land.
Aangezien de vleugels onderaan zitten, en er geen landingsgestel is, moet je hem wel mooi horizontaal in het gras neerzetten.

Back