Riva aquarama schaal 1 : 10

Goedenavond modelbouwers,

Na het bouwen van diverse kotters, 152 VO, reddingsboot Joke Dijkstra, ben ik nu begonnen met een riva aquarama schaal 1 : 10.
Heb inmiddels de spanten op de kiel uitgericht en verlijmt en ben nu met de stringers bezig.
Nu moet ik eens zoeken waar ik bepaalde maatvoeringen kan vinden, bijvoorbeeld de maatvoeringen van de binnenkajuit en hoe hoog vanaf de kiel komt de bodemplaat van de kajuit, misschien kan hier iemand me aan de maatvoering helpen.

Gr Buddy.

IMG_1279.jpg

IMG_1278.jpg

IMG_1283.jpg
IMG_1284.jpg
IMG_1285.jpg
IMG_1284-1.jpg
IMG_1736-1.jpg
IMG_1735-2.jpg

Druk bezig met het beplanken om een goede basis te krijgen voor het mahonie
IMG_1427.jpg
IMG_1428.jpg
IMG_1429.jpg

Allemaal alvast fijne feestdagen en een gelukkig en gezond 2017

Groet Buddy

Hall Buddy,ik ben 1 van die Riva liefhebber en bouwer,kijk maar op You Tube ...rivaatje en daar zie 7 filmpjes van mijn bouwen en varen,ik blijf je volgen ,Cor
P8220033.JPG

Hallo Buddy,ik ben een Riva liefhebber en bouwer,zie You Tube ....rivaatje...7 films ,veel succes en ik blijf je volgen,gr Cor
P8220035.JPG
P4270019.JPG

Mooie hoor heb genoten ik heb een ander hobby maar heb al veel info in gewonnen van deze boot ook tekeningen binnen van de riva ik wil proberen om zo,'n boot te maken
Maar wat is de makelijk se manier op de spanten op hout te zetten misschien een dom maar dit is de eerst keer dat ik dit doe
M.v.g EVert

Mooie hoor heb genoten ik heb een ander hobby maar heb al veel info in gewonnen van deze boot ook tekeningen binnen van de riva ik wil proberen om zo,'n boot te maken
Maar wat is de makelijk se manier op de spanten op hout te zetten misschien een dom maar dit is de eerst keer dat ik dit doe
M.v.g EVert

Hoi Evert,

inderdaad de spanten op hout zetten, zelf frees ik alles.

hier wat foto's van de vorderingen.
Ben ook begonnen met de bouw van een Riva middels de originele tekeningen uit een bouwdoos.
Heb de spanten enz. overgetekend en uitgefreesd.
Maak hierover een nieuwe topic aan en noem de topic Riva aquarama 2
IMG_1485.jpg
IMG_1486.jpg
IMG_1487.jpg
IMG_1488.jpg
IMG_1622.jpg

Heel mooi. Wat ga je gebruiken om de rode kleur te bereiken. Mahonie watergedragen beits voor het lakken ? Gr freek

Back