Riva, scratch of pakket

Hoi forumleden,

Afgelopen vrijdag verliefd geworden op de amati riva aquamara. Het enige wat mij nog tegenhoud is de prijs van ca. 450euro.

Waar ik aan zit te denken is vanaf scratch. Niet alleen vanwege de prijs maar ook voor de uitdaging.
De tekeningen heb ik al gevonden, en ook het beslag kan ik los kopen. Waar ik alleen nog
mee zit zijn de leren bekleding en het ronde windscherm.

Iemand een idee waar ik heel dun leer kan krijgen en ten tweede, waar zou ik rond gebogen glas van moeten maken en hoe krijg ik dit in een chrome lijst?

Groet, Jacob

Ik heb dun leer kunnen kopen (krijgen ging niet lukken) bij een "hakkenbar".
Stukje afval van 50 x 50 cm voor een tientje.

"Glas" kun je maken van lexan. Verwarmen in heet water (afhankelijk van de dikte) of in de oven over een mal. Nadeel: het is niet krasvast.

als je een spanten setje wilt kun je me ook een pbtje sturen. Er zijn al meerdere mensen bezig met een Riva project.

succes met bouwen

hallo

voor die prijs kan je zelf niet beginnen hout te kopen en te gaan zagen
als je dan ook het plan nog moet kopen zou ik meteen voor deze spanten gaan

gr raf

Ik heb de keuze al gemaakt.
Vanmiddag heb ik in de winkel het pakket gekocht.

Welke forumleden hebben of zijn deze riva ook aan het bouwen?
Ik heb namelijk nog geen bouwverslag langs zien komen
Dan ligt er voor mij nog een kans :-)

@ horsepower. Het Duits kan ik mij aardig mee redden, het is een kwestie van geduld hebben om in een langzamer tempo de tekst te lezen en te begrijpen.

Ter info voor de andere forumleden.
Het pakket vind ik van zeer goede kwaliteit, momenteel heb ik het spantenframe gereed en zit de 1e laag beplanking erop. De lasergesneden multiplex spanten vallen nagenoeg naadloos in elkaar zonder schaven en schuren, en de latten zijn zeer strak geschaafd. Het is zijn geld wel waard tot nu toe.

full
full
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Grappig, ik heb het 'oude' model 10 jaar geleden nog gebouwd.

Dat was een resin romp waar mahonie op geplakt moest worden. En dat was een redelijke rampklus kan ik je zeggen. Er waren niet lijmsoorten die je en op de resin kon gebruiken, die snel genoeg uithardde en dan ook nog eens niet doorsloeg in het hout zodat dat na het lakken volop vlekken vertoonde.

Goed gebouwd is het wel een eyecatcher. En als je er rekening mee houdt dat ik er 10 jaar geleden ook al 450 euro voor betaalde dan is de inflatie in modelbouwland meegevallen tot nu toe.

Back