riva

hallo,
mijn vader en ik willen een riva bouwen en ik zou hier willen vragen of iemand een bouwpakket of tekening weet. we zouden hem graag rc maken.

groetjes roel

ik zou hier willen vragen of iemand een bouwpakket of tekening weet

Dag Roel,

Er zijn bouwpakketten van Riva's, dit is er één. Maar zoals je ziet niet echt goedkoop. Als je het met je vader aandurft, dan zou je ook de NVM Tekening kunnen kopen (in de link bij zoeken even Riva invullen, dan krijg je er twee te zien).
Overigens is dit de juiste plaats op het forum om een bouwverslag te plaatsen, en dat zou zeker ook toegejuichd worden. Maar deze vraag had je beter in het speedboten forum kunnen stellen.

Groet,

Ad Bakker

moet het per-se een riva zijn?

Er zat in de fmt ooit een foldertje van aeronaut, met deze boot erin..
aero-naut Modellbau: Classic Sportboot

dat ding kostte 60 eu oid, dan heb je ongeveer alles behalve electronica en lijm.
Je kunt 'm zo mooi maken als je zelf wilt ;)
zelf ben ik nog bezig, hij vaarde wel, maar is nu helemal geschuurd om de watergeleiding aan de zijkant er nog op te maken :(

Gallery - Category: Aeronaut Classic

vaart super leuk! niet snel, wel mooi, en het is zelfbouw.
De delen pastten redelijk goed. Soms moet je even creatief zijn, maar dat is overal zo.

Het eerste model dat Ad voorstelde is geen houten romp in tegenstelling tot wat de site beweert .
Het is een resonantie ( soort kunsthars) romp die je bekleed met mahonie fineer.
Ik heb hem zelf een 8 tal jaar geleden gebouwd en dat was voor mij ook de eerste keer. De ervaring daarmee was goed te noemen als je er de tijd voor neemt. Na het aflakken houdt je een hele mooie boot over. Alleen de prijs is nogal stevig te noemen.
ga je echter voor volledig zelfbouw kom je met alle beslag en hout toch ook al snel in die buurt uit.

Hallo ;

Roel mag ik jou vragen waar jij die Riva Aquarama aangekocht hebt en deze als kant en klaar model of als bouw pakket ?
Ik lees hier van jullie Riva Aquarama boten .
Waar zijn deze mogelijk aan te kopen als bouw pakket en mogelijk ook als kant en klaar model ?
Deze zou voor een kennis zijn en als vitrine model dienen , niet als RC model .
Zijn er websites waar deze aangkocht kunnen worden met daarbij horende afbeeldingen .
Heb horen vertellen dat die met de witte bekleding niet de echte modellen zijn .
Dus eerder met blauwe of groene of nog andere > echtere bekleding .

Mvg,
Steve .

hallo

wat zou een riva met een witte bekleding geen echte riva zijn ???
riva-boat.jpg

en deze madam kan zich echt wel een echte riva permiteren

Hamilton has signed a cooperation agreement with Riva, a real legend in the boating industry. The famous brands will join their efforts in a variety of areas, including the development of a unique 'Riva timed by Hamilton' watch collection.
modellen en waar te koop

Chris Craft
aquarama
WAYFARER
Rama

en dat allemaal met 5 minuten yahoo te gebruiken
hier nog een mooie riva
5612564879_a9db64deab_b.jpg

riva bouwd naargelang de klant vraagt het is en blijft bissinis
gr raf

Laatst bewerkt:
Goede avond beste modelbouwers

Even toch enkele dingen die me van het hart moeten, ten eerste geen appels met citroenen vergelijken. Er is GEEN gelijkenis tussen de "oude" houten Riva's en de nieuwe polyester versies. De oude boten zijn echte meesterwerken van vakmanschap, de nieuwe zijn slappe afkooksels, terend op de naam en faam van de legende.De mogelijkheden van de verschillende versies (interieur kleuren en waterlijnen) van de oude boten waren afhankelijk van de jaargang en de versies, bv gewone aquarama, super aquarama en aquarama special. De aquariva zoals op de foto's zijn een gewone en de limited "Gucci" edition. dus nog even verder googelen. Wat de bouwplannen betreft, zijn er enkele goeie bij maar ook veel rommel. Heb op de beurs in Dortmund wel een firma gezien die spanten ramen verkochten, reeds uitgefreesd, en op verschillende schalen, weet echter de naam niet meer.

Mvg/Koen-Riva Historical Society

ben ook op de beurs geweest en mij pa en ik hebben ze nog in onze handen gehad. maar het idee om een riva te maken kwam daarna pas. Ik vind het hele mooie boten. de boot de syt voorstelden was goed voorstel alleen pap vond hem niet zo mooi.

ben ook op de beurs geweest en mij pa en ik hebben ze nog in onze handen gehad. maar het idee om een riva te maken kwam daarna pas. Ik vind het hele mooie boten. de boot de syt voorstelden was goed voorstel alleen pap vond hem niet zo mooi.

Het bootje wat Syt voorsteld is voor 25 euro op ebay . de te verkrijgen. Om eens te proberen of het een beetje lukt een bootje te bouwen is dat geen verkeerd bedrag.

Ook al vindt je vader deze niet zo mooi, om te starten geen geld. En als het bevalt dan kun je altijd nog de aeronaut verkopen en een "echt" Riva model kopen.

Back