Rjx fbl head 50 size en 90 size

vraagje ivm deze 2 fbl rotorheads . Momenteel zit ik met 1 van deze 2 rortorheads op mijn T rex 600 esp 10mm shaft . Deze T rex is gestretchd met 700 tail boom . Nu heb ik ook eens 710 blades gestoken ipv de 600 standaard en als ik de heli optoer dan heb ik teveel trillingen . Let wel de bladen waren vooraf uitgebalanceerd . Op youtube zie ik echter filmpjes met Trex 600 schaalmodellen met 700 blades ? Nu zijn er bij RJX de 50 rortohead en de 90 . Zit er daar verschil op in grootte ? En zou dat de reden van trilling kunnen zijn . Nog wat info ivm : motor Align 1220kv main gear 170 T pinion 10 T op 6s . Esc staat op soft start . De spindle bij zowel de 50 als de 90 is 8 mm. Je ziet heb al wat research gedaan maar heb ze nog niet in het echt gezien ?

Deze kop (€80) zat eerst op de 50er MD500D en nu op de 90er Agusta A109 met BeastX en is speciaal gemaakt voor TR600. 10mm TR-As is meegeleverd, maar niet voor mij in Logo dus.
Vliegt en start trillingloos, je moet dan wel je bladen goed in lijn hebben en net niet te los of vast gezet: kwestie van aanvoelen/uitproberen :)
Het vliegt op beide scales hetzelfde. Het maakt dus niets uit. Meer vragen?

Laatst bewerkt:
Eigenlijk wel ja maar wat ik nu eerst ga doen is de spindle eens nazien alsook de dampers . Ik heb die heli 2 de hands gekocht en weet dus niet echt wat er allemaal kan gebeurd zijn . Verder krijg ik veel reacties ( op helifreak dan ) dat het eigenlijk geen probleem zou mogen zijn . Misschien waren de bladen niet genoeg aangespannen ? Of ligt het aan esc ?

Ondertussen is de RJX kop al vervangen door een Vario semi schaalkop voor UH-1 Huey . Daar ging deze heli tenslotte voor dienen .

P9010047-002.JPG

Indien iemand een RJX kop nodig heeft ? Er zitten nieuwe dampers in en ook een nieuwe feathering spindle .

Back