rjx x-treme 90 gasser

Hi
Al iemand met deze heli gevlogen ?
Hoe vliegt dit model met een benzine motor die 2,6 pk levert, maar de heli weegt dan ook weer ongeveer 5kg
een normale 90 size heli weegt nog geen 4kg en een os 91 ongeveer 3,3 pk

dus is het interessant om met deze 3D te vliegen?

Laat u mening eens horen

groetjes

lootje

Hi
Al iemand met deze heli gevlogen ?
Hoe vliegt dit model met een benzine motor die 2,6 pk levert, maar de heli weegt dan ook weer ongeveer 5kg
een normale 90 size heli weegt nog geen 4kg en een os 91 ongeveer 3,3 pk

dus is het interessant om met deze 3D te vliegen?

Laat u mening eens horen

groetjes

lootje

Van 3D heb ik geen verstand, dus of het interessant is om 3D te vliegen met dat ding, geen idee. Maar 5 kilo is wel erg licht voor een benzine heli, dus het zou best wel eens redelijk kunnen gaan.

Mijn BO 105 en mijn Cobra wegen resp 12 en 10.5 kilo en hebben evenveel vermogen. Da's geen 3D natuurlijk, maar ze hebben ook geen van beide vermogen te kort....

Maar het lijkt me stug, dat een 90 sizer minder dan 4 klio weegt. Minder dan 5 geloof ik grif, 4.5 ook nog wel, maar minder dan 4???? Weet je dat zeker?

Groet, Bert

je weet dus al wat je wil, namelijk geen 3d vliegen.
dit is een 90 size, dus dat betekent dat je heel wat gewicht de lucht injaagt wat de stabiliteit ten goede komt.
Mag ik even vragen in welke mate je reeds ervaring hebt met grotere heli's?
want het feit dat je al verkeerd bent over het gewicht doet me vermoeden dat je best nog wat kennis kan vergaren.

er is bij mij geen 90er beneden de 4 kilo bekend.
ik heb een nt , die als de lichtste bekend staat met 4300 gram .

Ik ken er maar 1 die aardig licht is, is wel geen fabrieks 90'er. Logo '700' gem. 3.5 kg.

Ferro, 4.3 kg met tankje vol?

En zeker kun je met een heli van >5 kg 3D vliegen, alleen die echte punch en pop ben je kwijt. Is ook maar wat je wilt en gewend bent.

Op nitro is de T700 geen vrachtwaggel en ook niet op 12S :showass: :mrgreen:.
Maar ik zie ook iets liever een E-90 die volledig ontwikkeld is rondom een electro krachtbron eerlijk gezegd.
Een gasser is leuk, maar niets voor mij (tot nu toe).

Ha die Erik your my man. Natuurlijk weegt een Trex 700E geen 5,4kg
T700 Stock 3,2kg(kit)
Stock vliegklaar zonder brandstof 4,2 kilo(tank 630cc)
Trex 700E kan als je wilt onder de 5 kilo wegen.

Heb anders laatst toch een 700E banaan 5.4 kg zien wegen :rolleyes: Van een of andere vinnie:confused:

4,8 kilo voor een nitro 90 is best netjes. Normaal gewicht.

Weet niet waar jij deze gewogen hebt??Maar als jij het weegschaaltje van Hendrik bedoeld daar heb ik geen 5,4kg op gezien??
Sterker nog die gaat tot max.5kg!

Laatst bewerkt:
Back