RMVV, Radio Modelvlieg Vereniging Vlaardingen

Discussie in 'Verenigingen' gestart door RMVV, 12 jun 2014.

  1. RMVV

    RMVV

    Lid geworden:
    25 apr 2012
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Vlaardingen
    Hallo mede modelvliegpiloten.

    Met het starten van dit draadje willen we onze vereniging, Radio Modelvlieg Vereniging Vlaardingen, kortweg de de RMVV, een plekkie geven op het Modelbouwforum. Het draadje zal door ons worden gebruikt om dingen te melden aangaande de vereniging. Uiteraard kan het draadje ook worden gebruikt door leden en geinteresserden om vragen te stellen of opmerkingen te maken .

    Voor meer informatie over de vereniging zie de onlangs vernieuwde website www.rmvv.nl. Direct mailen naar de vereniging kan natuurlijk ook, via info@rmvv.nl is de vereniging bereikbaar. Uiteraard is een ieder hartelijk welkom om een kijkje te komen nemen op ons veld in de Vlaardingse Broekpolder.

    Met vriendelijke groet

    RMVV
     
  2. RMVV

    RMVV

    Lid geworden:
    25 apr 2012
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Vlaardingen
    Modelvliegvereniging Vlaardingen, geheel vernieuwd. Website en lokatie vliegveld.

    Met de herinrichting van de Vlaardingese Broekpolder konden we niet langer op onze lokatie blijven. Het veld moest plaatsmaken voor de aanleg van een natuurgebied, “de ruigte”.
    In overleg met de gemeente Vlaardingen en de federatie Broekpolder hebben we een nieuwe plek voor ons veld gevonden. Dank aan de KNVvl voor de ondersteuning die we hebben mogen ontvangen tijdens dit proces. Het is een lang traject geweest maar alle zaken zijn nu eindelijk geregeld.

    Het vliegveld bevindt zich nu in het zuiden van de Broekpolder. Iets ten noorden van de manege (Die Flardingha Ruiters). Het veld is 100 * 100 meter groot. Het nieuwe veld maakt ook grondstarts en landingen mogelijk, iets wat niet mogelijk was op het oude veld. Ook is de bereikbaarheid sterk verbeterd. Moesten we eerst 10 minuten lopen vanaf de parkeerplaats naar het veld kunnen we nu in de directe nabijheid van het modelvliegveld parkeren.

    Het nieuwe veld ligt op het oude kolkslibdepot van de gemeente Vlaardingen. Om de plek geschikt te maken als modelvliegveld moest het nodige werk worden verzet. Om het veld vlak en op niveau te krijgen is er op plaatsen tot 3 meter grond opgebracht. Al met al meer dan 20.000m3 grond is hiervoor gebruikt. Er is ook een terras van stelconplaten aangelegd. Op dit terras willen we in de toekomst een clubgebouwtje plaatsen. Vorig jaar is het veld ingezaaid. Er ligt nu een redelijke grasmat die met regelmatig maaien beter zal worden.

    Onze website is ook vernieuwd. Eenvoudig van aard maar we denken met alle relevante informatie.



    Hieronder een luchtfoto met daarin aangegeven de lokatie van het vliegveld.


    [​IMG]


    Om duidelijk te maken hoe veel grond er wel niet is opgebracht een voor en na foto.

    [​IMG]


    [​IMG]


    Zoals gezegd meer info is te vinden op de website. Hopelijk tot ziens op het vliegveld


    Hans Knippels
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  3. j.knippels

    j.knippels

    Lid geworden:
    12 jun 2006
    Berichten:
    291
    DLG-en bij Vlaardingen

    Zo van het weekend twee keer wezen DLG-en. Zaterdagavond en zondag aan het eind van de middag. Windkracht vier. Dan is het spelletje met de thermiek extra spannend. De bellen schieten werkelijk voorbij. Zit je eerst nog boven het veld, drie slagen later is dan al de grote vraag kom ik nog terug. Terugvliegen naar het veld vanuit de thermiek betekent altijd dat je door een gebied met daalwind heen moet. Gisteravond heb ik een maal de boom aangetikt en doorgevlogen en een keer echt gehangen. In het laatste boompje voor het veld. Geen schade. Vandaag twee buitenlandingen, net naast het hek wat rond om ons veld heen staat.

    Komende woensdagavond is er , als het weer niet te slecht is, de zomerwedstrijd. Drie minuten vliegen, geen seconde langer of korter dat geeft aftrek, en een doellanding. Iedereen mag meedoen er zijn geen vereisten aan het type toestel. Eens nadenken of ik met de dlg meedoe. Is wel soort van supercool als je daar de wedstrijd mee wint. Je bent een watje als je een motor nodig hebt.

    Groeten,

    Hans
     
  4. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Vanmiddag hebben we een oud-modelvlieger door positieve verhalen en een vluchtje met de clubkist weer enthousiast gemaakt voor het modelvliegen.
    Hij was het vliegen nog niet verleerd!
     
  5. Frans Bal

    Frans Bal PH-SAM

    Lid geworden:
    16 apr 2005
    Berichten:
    2.829
    Locatie:
    Vlaardingen
    Nee ging zeker niet slecht, toch handig zo´n clubkist.

    Hee Hans, let wel met een DLG hoef je maar één minuutje te vliegen, best wel een tijd voor watjes:)

    Frans
     
  6. gait

    gait PH-SAM

    Lid geworden:
    23 feb 2004
    Berichten:
    447
    Locatie:
    't harde
    Hallo RMVV,

    wat een prachtig veld hebben jullie daar gekregen! Inderdaad veel beter dan de oude locatie. Veel vliegplezier.

    gr

    Gerhard
     
  7. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    En met de auto je spullen tot het veld brengen en 50 meter terug parkeren. Is in een woord geweldig!
     
  8. Frans Bal

    Frans Bal PH-SAM

    Lid geworden:
    16 apr 2005
    Berichten:
    2.829
    Locatie:
    Vlaardingen
    Ha Gerhard,

    Mocht je een keertje in de buurt zijn, kom gerust langs (met vliegtuig natuurlijk)

    Frans
     
  9. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Benieuwd of er vanavond nog iemand gaat vliegen.
     
  10. blaauwen

    blaauwen

    Lid geworden:
    15 aug 2004
    Berichten:
    1.511
    Locatie:
    Valkenburg ZH
    En zo werd het toch nog een vette avond.

    [​IMG]

    2 liter prut weggevlogen, 8 vluchten van 15 minuten, 8 nette landingen op beton, en ja ik was niet alleen. En zo werd het toch een leuke avond. :)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  11. mugen1

    mugen1

    Lid geworden:
    18 jun 2013
    Berichten:
    10
    Locatie:
    nederland
    ben er nu 2x geweest bij rmvv en heb met de clubkist mogen vliegen wat geweldig is en ben zeker ook weer erg enthousiast geworden . de locatie is naar mijn;s inzien geweldig mooi veld en de leden zijn erg vriendelijk en behulpzaam
    nu op naar een eigen kist en het wel begeerde brevet gaan halen op naar een volgende keer
    m v g peter
     
  12. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Peter, je bent van harte welkom.

    Gisteren binnen de vereniging onze standaard clubwedstrijd gehouden. Drie minuten vliegen gevolgd door een doellanding.

    Dat lijkt eenvoudig, maar problemen liggen op de loer. Elke seconde lager of korter vliegen dan drie minuten levert een strafpunt op. Ook elke meter van het doel geeft een strafpunt.

    Dit programma is een beetje (erg) afgekeken van de beroemde Graupner UHU wedstrijden, o.a. gehouden in Nistelrode in het begin van de 90 er jaren. De tijd dat elektrovliegen sterk in opkomst was. Maar wel met een Speed 600 motor met 6 Ni-Cd cellen, relaisschakelaars en laders met tijdklokken. Die drie minuten vliegen was toen voor sommige deelnemers een hele grote uitdaging...

    Het uitvoeren van de drie minuten taak en de doellanding is nu met slecht enkele strafpunten goed te doen, waardoor de verschillen tussen de deelnemers klein waren.

    Voor de winnaar was er eeuwig durende roem in de vorm van een fraaie beker.

    Weer een geslaagde avond!
     
  13. Frans Bal

    Frans Bal PH-SAM

    Lid geworden:
    16 apr 2005
    Berichten:
    2.829
    Locatie:
    Vlaardingen
    Ok, zal niet over het breekboutje beginnen.
     
  14. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Het was weer een prima vliegmiddag. Regelmatig perioden met veel thermiek. Aan het eind nam de wind nogal toe. Daarom iets eerder weggegaan. Wel oppassen met dit weer, je verbrandt snel...
     
  15. mugen1

    mugen1

    Lid geworden:
    18 jun 2013
    Berichten:
    10
    Locatie:
    nederland
    kon vandaag helaas niet anders had ik er zeker geweest om weer eens met de club kist te vliegen . heb momenteel nog niks aangeschaft daar wacht ik nog even mee omdat er een operatie zit aan te komen en dan kan ik een paar maanden niks en vind het zonde om dan nu al een het een en ander aan te schaffen maar komt god

    m v g peter
     
  16. j.knippels

    j.knippels

    Lid geworden:
    12 jun 2006
    Berichten:
    291
    Vliegen zondag 29 juni

    Vliegen was een aparte belevenis. Bij aankomst op het veld was mijn eerste indruk stevig windje (later op de middag zou het nog harder gaan waaien).

    Nu zul je zeggen een beetje wind daar heeft een modelvlieger toch geen last van. Nee last hebben niet maar een uitdaging als je zonder motor vliegt en alleen handstartjes maakt is het wel. DlG-en, ja dat zeg ik ,DLG-en.

    Enfin, er stond een stevige wind uit het westen. Voordeel is wel dat dat de kant bij ons is waar geen bomen staan. Turbulentie viel dus nog enigszins mee. Ja maar die wind. Nou het was fantastisch. DLg-en is thermiek zoeken. Veel van de aktie vindt om in zeiltermen te spreken niet aan hoger wal maar aan lager wal plaats. Die bellen gaan altijd naar achter, bij ons dus weer over de bomen heen. Dan start het spelletje van hoe ver durf ik te gaan. De bellen vandaag waren erg sterk. Dus had je een bel dan had je ook een bel. Omhoog als een dolle. Onderwijl verplaatste de bel zich ook als een razende naar achter. Nou spreekwoordelijk heb ik boven Schiedam gezeten. Dan start de reis naar huis. Het veld niet halen betekent zoeken in het bos. Omdat je net uit een bel komt weet je dat je door omlaaggaande lucht, sink, moet proberen om thuis te komen. Genieten, but not for the faint harted.

    Gister was zo'n dag dat alles mee zat. Verstappen tijdens het gooien en daarmee je worp verprutsen en geen starthoogte hebben. Geeft niks betekent gewoon dat je de thermiek lager moet oppikken. Dat is toch wel het mooiste. Prepare for landing, je kist geeft thermiek aan (denk je) en vervolgens aanpikken en uitdraaien tot grote hoogte.

    Het was dus een eenvoudige dag? Neee, dat zeg ik niet. Normaal kun je met DLG-en je acties ook afstemmen op de andere DLG-ers. Zodra zij in de thermiek zitten weet jij waar je het moet zoeken. Tenminste er is een plek waarvan je nu vrij zeker weet dat er thermiek zit. Maar dan moet je er nog wel op tijd zien te komen. Gister was dat dus uiterst moeilijk met die snel verplaatsende bellen die lang niet altijd groot zijn.

    Ondertussen is er ook " gewoon" gezweefd en gemoterd. Ook zij wisten te melden er zit inderdaad thermiek, ik blijf boven.

    Iedereen is gister met een grijns op het gelaat van het veld gestart. Allemaal lekker gevlogen en geen schade.

    Later op de middag ging het nog harder waaien zodat we wat eerder stopten dan te doen gebruikelijk.

    Zo'n dag, daar lust ik er nog wel een paar van.

    Met vriendelijke groet,

    Hans Knippels
     
  17. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Vanavond was het prima vliegweer. Vrijwel windstil. Een prima gelegenheid om de eerste vlucht met een klein (80 cm span), twee assig bestuurd toestel te maken.

    Nadat het toestel door een keurmeester is gecontroleerd en het geluidsniveau is gemeten (voldeed ruimschoots aan de eisen) is een succesvolle eerste vlucht gemaakt.

    Morgen nog wat verfraaiingen aanbrengen.
     
  18. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Vandaag weer goede omstandigheden en een strak gemaaid grasveld. Weinig wind en voor de DLG -elektrozweef vliegers af-en-toe vlagen met mooie thermiek en de motorvliegers wisten ook van de omstandigheden te profiteren.

    Van een U CAN FLY het geluid gemeten. Viel meer dan ruim binnen de norm.

    Voor morgen ziet het er niet zo goed uit. Dan maar weer uitkijken naar volgende week voor een mooie avond.
     
  19. jaginder

    jaginder

    Lid geworden:
    19 okt 2013
    Berichten:
    545
    nu nog een clubhuis met een afdakje zodat je in de schaduw kan zitten in de zomer.
    en natuurlijk electra voor de winter om koffie te zetten.
    dit laatste kan ook met zonnepanelen die een paar auto accu's laden die de clubhuis van stroom kan voorzien.
     
  20. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Na meer dan en week eindelijk weer eens gevlogen. Had andere afspraken of er stond wel erg veel wind. Hopelijk krijgen we nu een periode met wat rustiger weer.
     

Deel Deze Pagina