RMVV, Radio Modelvlieg Vereniging Vlaardingen

Discussie in 'Verenigingen' gestart door RMVV, 12 jun 2014.

  1. j.knippels

    j.knippels

    Lid geworden:
    12 jun 2006
    Berichten:
    291
    wellicht de laatste keer dit jaar

    Vanmiddag nog even gevlogen.

    Het veld lag er goed bij. Door de sneeuw is het veld nog vlakker geworden.

    Mooi zonnetje, windstil weer. Wat wil je nog meer: Thermiek. Maar ja dat is wel wat veel gevraagd deze tijd van het jaar. Was wel lekker na die grijze dagen met sneew weer eens buiten te kunnen spelen.

    Ik ben het nog niet verleerd. Ik had ook geen last van mijn pijn in het schoudergewricht. De pijn komt dus niet van het DLG-en.

    Groeten,

    Hans
     
  2. WV

    WV verslagschrijvers

    Lid geworden:
    3 okt 2003
    Berichten:
    2.921
    Locatie:
    Vlaardingen
    Zo.
    De eerste vliegdag van dit jaar is een feit!
    Heerlijk weer en heerlijk gevlogen, ik ben het nog niet verleerd ;-)
    Wel even vergeten om tijdens de start de flightfase op "normaal" te zetten ipv "3D", maar alles is nog heel. :oops:
     
  3. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Net als WV vandaag voor de eerste maal dit jaar gevlogen. Met de nieuwe software in de Jeti zender. Ging probleemloos. Voor het vliegen gezamenlijk nog wat onderhoud aan het veld verricht. De konijnen hebben het veld goed weten te vinden de laatste tijd, dus er ligt nog wat werk.

    Vervelender is dat ook vandalen het veld weten te vinden. De mast voor de windzak lag in een sloot en er is geprobeerd een stalen bergkast open te breken. Jammer...
     
  4. Frans Bal

    Frans Bal PH-SAM

    Lid geworden:
    16 apr 2005
    Berichten:
    2.829
    Locatie:
    Vlaardingen
    Zeker, lekker gevlogen en zo nu en dan een aardige bel gepakt.

    Ja jammer die vandalen, dan toch maar de 24/7 Efteling muziek aanzeten?
    Naast ons een bezoekje te brengen zijn deze idioten ook "gezellig" bezig geweest op de gemeenteopslag (onze buren). Opgeslagen straatverlichting, kratten met rioolkoppelingen en ander spul mochten het ook ontgelden.........
     
  5. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Het mooie voorjaarsweer (en vliegweer) van vandaag kan je niet onopgemerkt voorbij laten gaan. Een groepje leden heeft de afspraak gemaakt vanmiddag te gaan vliegen.

    Kijk er naar uit!
     
  6. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Dat was een verrassing op het veld!

    Vandalen hebben weer geprobeerd de stalen kast open te breken. Daar is flink wat moeite voor gedaan, maar het slot heeft het gehouden. Wel is de onderzijde van de stalen deur open gebogen.

    En wat valt er te halen in de kast? Het logboek waarin bepaalde vluchten worden geregistreerd en het gele hesje van de terreincommissaris. Dat vertegenwoordigt een flinke waarde...

    Toch maar nadenken over Eftelingmuziek.
     
  7. j.knippels

    j.knippels

    Lid geworden:
    12 jun 2006
    Berichten:
    291
    Vliegen zaterdag 4 april

    Oke het was eerste Paasdag maar paaseieren zoeken doe ik al lang niet meer.

    Ik dacht bij mezelf ik ga goed op tijd zijn want straks gaat het natuurlijk zwart zien van de mensen.

    Enfin, 11.45 ter bestemde plek. Gelukkig nog geen andere vliegers. Als DLG-er, dat ben ik, ben je natuurlijk een plaag voor je medevliegers. Als DLG-er ga je natuurlijk midden op het veld staan. Afhankelijk van waar de thermiek is loop je weer, volstrekt onberekenbaar een bepaalde kant uit. Is er geen thermiek is het na een minuut weer landen en opnieuw lanceren. Een normale vlieger wordt daar natuurlijk helemaal tureluut van.

    Nu is er nog niemand dus eerst maar een handstartje, uitgangshoogte een meter of vijf. Oke, draaien, hé dat gaat niet omlaag, verder draaien. Om een lang verhaal kort te maken uiteindelijk zat ik op zeker 100 meter en had er na 20 minuten vliegen alleen nog een handstartje op zitten. Kijk daar kom ik nu voor mijn bed uit (onder andere).

    De thermiek was super te noemen. Op sommige momenten had met meer met rodeo, hotseklotsen naar boven, te maken dan met zuinig draaien om maar geen hoogte te verliezen. De sink was ook aanzienlijk op sommige momenten.

    Dan had ik ook nog een motorkist in te vliegen. Helemaal zelf gebouwd, old school, zo een van hout. De ouderen onder ons zegt het wellicht nog wat een Eaglet 50 van Carl Goldberg. Sinds kort staat de tekening ook op Outerzone.

    Na toch zeker een jaar of vijf alleen maar DLG te hebben gevlogen moest ik er aan geloven. Het vertrouwen was dusdanig groot dat ik vliegmaatje Frans maar het invliegen heb laten doen. Wel zelf geland. Daarna drie vluchten gehad zonder schade. Het is wel even wennen, en hoogte en richting en aileron en gas. Blijkbaar nog niet compleet verleerd.

    Echt zwart van de mensen heeft het niet gezien zo eerste Paasdag. Er kwamen zelfs leden even langs wandelen met de familie, .......zonder kist. Het was ook erg mooi weer.

    Mooi, op naar de volgende vliegdag.

    Groeten,

    Hans
     
  8. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Vanavond houden we een clubwedstrijd, de Midzomerwedstrijd. De regels zijn simpel. Exact drie minuten vliegen, gevolgd door een doellanding levert 300 punten op. Elke seconde onder- of overschrijding van de vliegtijd levert één punt minder op. Evenzo voor de landing. Voor elke meter die het toestel van het doel af landt, één punt minder.
     
  9. j.knippels

    j.knippels

    Lid geworden:
    12 jun 2006
    Berichten:
    291
    DLG rules

    De midzomeravondclubwedstrijd zit er op.

    Aan de wedstrijd deden zowel gemotoriseerden mee als DLG's. Voor de DLG's behoeft er maar 1 minuut gevlogen te worden, iets dat niet onder alle omstandigheden te halen valt. De DLG-er is hier duidelijk in het nadeel.

    Gisteravond waren de omstandigheden goed. Thermiek gepakt en de vlucht moeten afbreken om met een minuut op de stip te liggen. Beide DLG's lagen na 58 seconden bovenop de stip. Het gemor aan de zijkant was niet van de lucht. Voordeel natuurlijk is dat deze zwevers langzaam vliegen. Maar ja je moet nog steeds op het juiste moment op de juiste plek zijn. Even een doorstartje maken is er ook niet bij.

    Grappig is dat zo'n wedstrijdje natuurlijk nergens over gaat maar desondanks toch de nodige zenuwen teweeg brengt. Alle deelnemers waren geoefende vliegers maar echt je landing timen is nog geen sinecure. Netjes volgens procedure aanvliegen en weten wanneer je op circuit moet gaan is the name of the game.

    Ik heb prachtige dingen gezien tijdens de wedstrijd.
    Met een tweemotorige kist vliegen waarbij in alle hectiek, propellor losgeschoten snel er weer op zetten, met een propellor achterstevoren is gevlogen. De kist bleef heel. Voorwaar geen geringe prestatie. Wat te denken van tijdens het aanvliegen met het stabilo de grond raken, dit komt voor de helft los te zitten en dan nog steeds de kist heel aan de grond zetten. Ook hebben we mogen waarnemen dat een doorstart met uiterst kort vervolgcircuit er in resulteert dat de grond omhoog komt. Landingsgestel en propellor hebben zich van het vliegtuig afgescheiden. Vol trots werd geconstateerd dat het toestel toch wel lekker dicht bij het doel lag.

    Iedereen heeft zich prima vermaakt en mogen ervaren dat op een afgesproken tijd de doellanding maken veel minder vanzelf gaat als gedacht.

    Hoe de tweede ronde liep. Tsja 1 van die vermaledijde DLG-ers lag na precies 1 minuut op de stip. Die andere DLG-er deed er 10 seconden langer over. De wedstrijd was beslist. Dit is toch de eerste vliegwedstrijd waar ik zo maar tweede wordt. Nog nooit zo hoog gescoord. De komende wedstrijd in het nationaal kampioenschap zal ik benutten om weer met beide benen op de grond te geraken.

    Volgend jaar wellicht nog meer mensen met een DLG op de midzomeravondclubwedstrijd.

    Belangrijkste is dat we hebben genoten met z'n allen.

    Volgend jaar weer.

    Groeten,

    Hans Knippels
     
  10. j.knippels

    j.knippels

    Lid geworden:
    12 jun 2006
    Berichten:
    291
    Deze week op drie verschillende dagen kunnen vliegen. Wat kan de zomer toch mooi zijn. We hebben er even op moeten wachten maar dan.

    Dinsdagmiddag bij een aardig windje toch een paar mooie vluchten kunnen maken . De langste duurde zo'n 16 minuten.

    Vrijdag, weer vroeger weg van het werk. Stralend blauwe lucht. De eerste twee vluchten leken veelbelovend. Daarna nog een vlucht van drie minuten kunnen maken maar dat was het dan. Meerendeel van de vluchten stond ik binnen een minuut weer aan de grond. Waar de thermiek nu was. Meest logische verklaring was wel dat ik het vliegen compleeet verleerd was.

    Dan op zondagochtend vroeg uit de veren. Er is onweer voorspeld dus het is zaak er op tijd bij te zijn. Ik sta om kwart over negen, ochtend, op het veld. Ik had het magische toverstokje weer gevonden. Ik heb wel twee vluchten zonder thermiek gehad. Alle ander vluchten waren met thermiek. Vier keer meer dan tien minuten gevlogen. Daarna nog ettelijke vluchten van minimaal drie minuten. Het kon werkelijk niet op.

    Ben benieuwd hoe het nu de volgende keer gaat. Nog beter zal niet lukken.
     
  11. WV

    WV verslagschrijvers

    Lid geworden:
    3 okt 2003
    Berichten:
    2.921
    Locatie:
    Vlaardingen
    Dit jaar bestaat de RMVV 35 jaar. Genoeg reden om dat gisteren te vieren met een leuk vliegfeest en een barbeque. Als klap op de vuurpijl werd Frans onderscheiden door de KNVvL! Het gouden KNVvL- insigne werd hem uitgereikt door Richard Branderhorst van de afdeling Modelvliegsport voor zijn bestuursfunctie, nu ruim 30 jaar, waarvan het overgrote deel als penningmeester.
    [​IMG]
     
    Berrie en blaauwen vinden dit leuk.
  12. Ruud.

    Ruud.

    Lid geworden:
    2 sep 2015
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Den Haag
    Was zondag nog een mooie vlieg dag.
    En lekker druk op het veld.


    [​IMG][​IMG]
     
    beemstra en blaauwen vinden dit leuk.
  13. Ruud.

    Ruud.

    Lid geworden:
    2 sep 2015
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Den Haag
    Nog ff vlug een paar lesjes in de vroege ochtend, voor het te warm werd. 2018-08-03 09.45.18.jpg gekregen in de ochtend, voor het te warm wordt.
     
    blaauwen vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina