Robart elektrische retracts

hallo,
Ik ben een Do335 van ESM aan het bouwen en zoek hier retracts voor.
Esm maakt zelf de passende retracts-poten-wielen combo, maar deze zouden waardeloos zijn las ik op diverse fora. Sierra-giant maakt een onverwoestbare pneumatische set, maar deze is moeilijk t verkrijgen in europa. Nu zie ik dat Robart een mooie electrische set inclusief struts maakt, maar op RCU zijn ze daar ook niet laaiend enthousiast over. Robart maakt etectrische retracts voor alle ESM modellen zie ik, heeft iemand hier al ervaring mee?

Mvg A

Ik zou voor de retracts zelf eens kijken naar de Electron Retratcs, dat werkt altijd.

Als de poten redelijk zijn zou je die Robart poten op de Electrons kunnen monteren

Grt,
Berto.

Dag Antony.

Als ik het mij goed herinner waren er ook problemen bij Sierra als je je retracts
ter reparatie zou opsturen.

Wat resulteerde in zeer lange wachttijden en slechte communicatie.....

Groet:Robin

Mijn eerste plan was om met kwalitatieve elektrons te werken, maar dan moet ik ergens aan passende struts zien te geraken. Deze zijn zeer lang en met offset op de mains, dus niet eenvoudig om te vinden. Ik had graag voor één keer een pasklare oplossing gehad.
Als ik hoor dat Sierra ook niet alles is ...

Ik heb even opgezocht hoe ik aan mijn info kom.

Bij Google zoeken: Rc groups sierra retracts problems

Genoeg hits waarbij mensen hun ervaring delen maar ook aangeven waar zij dan met hun problemen wel een oplossing hebben gevonden!

Groet:Robin

Ik heb een mailtje gestuurd naar Sierra of ik enkel een set poten zou kunnen kopen, die zou ik dan hopelijk kunnen combineren met electron units en behotec wielen. Eens zien of ik antwoord krijg.

Grtz A

Goede keuze

Ik wil binnenkort een keuze maken tussen de Robart 160 retract of toch iets van
Century jet models.

Geef je even een seintje als je ze binnen hebt?

Ik ben namelijk benieuwd hoelang het pakketje er over doet!
image.jpeg

Oh oh,ervaring Dries?

Zal ik em nu alvast bestellen?

En in gedachten houden dat het volgend jaar wordt geleverd?(ik heb geen haast)

Groet :Robin

Ik niet maar een kameraad van me heeft verschrikkelijk lang moeten wachten op Robart poten voor een esm zero. Kwam in de buurt van een jaar....

Ook ik heb overwogen om over te stappen naar electriche retracts
maar inderdaat ik zie ook dat er veel problemen mee zijn
zelfs modellen die neer gaan doordat de retrackts de accus leeg trekken

dus moet er weer een aparte accu mee voor de veiligheid

ik heb besloten het nog even bij lucht te houden
daar is erg eenvoudig een veiligheid in te bouwen voor als de druk weg valt
zodat een buiklaning niet nodig is

niks is rampzaliger dan moeten landen met poten die half uit zijn

Jeroen wat je nu beweerd is grote onzin, ja de landingsgestellen van made in china die worden rechtstreeks op de ontvanger gezet FOUT.
De landingsgestellen van Electron en Behotec zijn de beste wat de markt te bieden heeft hebben een eigen box met 450 mah lipo.
Deze werken op overstroom beveiliging en puls telling niet zoals die goedkope mut made in China.(eindschakelaar)
We vliegen zowel de FW190 als de andere kisten op electra landingsgestellen Maar daar hangt wel een prijs kaartje aan.
Maar ook hier geld weer goedkoop is duurkoop.

Back