B
Bart1248
Guest
Hallo,
Ik heb sinds kort de grote broer van de 6s balancer gekocht oftewel de 12s.
Nu heeft deze equalizer een mode om LiPo en LiFe te laden.
Weet iemand het verschil tussen de LiPo en de LiFe?
Verder kan ik mijn lipo niet echt lekker aansluiten, aangezien er 12 cellen op passen en 14 connectorpinnen heb weet ik niet welke ik moet gebruiken.
Kan het kwaad als je bijvoorbeeld een in de verkeerde volgorde gesoldeerde lipo aansluit op de voltage sensor..?
En dan bedoel ik specifiek de "-" van de lipo ergens op de cel-registratie pin..
Verder werken normale simpele laders via de voltage-sensor om te laden.
De 12S en waarschijnlijk de 6S hebben een "+" en "-" aansluiting.
Een iemand vertelde me dat deze aansluitng uitluitend nodig is als je je LiPo wil snelladen.
Ik krijg echter geen reactie uit de equalizer als ik deze twee niet aansluit.
Mijn lader (infinity 3) herkend de equalizer ook niet, ik kan de lader niet de opdracht geven om spanning en stroom te versturen naar de equalizer.
is er soms iets wat ik over het hoofd zie?
Nu heb iik het idee dat er ergens een fout in het apparaatje zit.
Ik zie jullie reacties erg graag tegemoet..!!
Bart
Ik heb sinds kort de grote broer van de 6s balancer gekocht oftewel de 12s.
Nu heeft deze equalizer een mode om LiPo en LiFe te laden.
Weet iemand het verschil tussen de LiPo en de LiFe?
Verder kan ik mijn lipo niet echt lekker aansluiten, aangezien er 12 cellen op passen en 14 connectorpinnen heb weet ik niet welke ik moet gebruiken.
Kan het kwaad als je bijvoorbeeld een in de verkeerde volgorde gesoldeerde lipo aansluit op de voltage sensor..?
En dan bedoel ik specifiek de "-" van de lipo ergens op de cel-registratie pin..
Verder werken normale simpele laders via de voltage-sensor om te laden.
De 12S en waarschijnlijk de 6S hebben een "+" en "-" aansluiting.
Een iemand vertelde me dat deze aansluitng uitluitend nodig is als je je LiPo wil snelladen.
Ik krijg echter geen reactie uit de equalizer als ik deze twee niet aansluit.
Mijn lader (infinity 3) herkend de equalizer ook niet, ik kan de lader niet de opdracht geven om spanning en stroom te versturen naar de equalizer.
is er soms iets wat ik over het hoofd zie?
Nu heb iik het idee dat er ergens een fout in het apparaatje zit.
Ik zie jullie reacties erg graag tegemoet..!!
Bart