Ik vind 90 graden veel te heet.
Scorpion gebruikt neodym SH magneten, die kan je afschrijven bij een graad of 150.
Ze demagnetiseren elke keer weer verder als je ze weer verhit.
De wikkelingen kunnen wel 200+ graden hebben.
Maar omdat je magneten elke keer weer demagnetiseren zal de stroom op gaan lopen en uiteindelijk ook de wikkelingen de geest geven.
Waarschijnlijk ligt je regelaar er eerder uit.
Een buitenloper (ook een Scorpion) zou ik aan de buitenkant niet heter willen hebben dan een graad of 80, dan is de binnenkant al heter en dat zet na een tijdje door.
De enige fabrikant waarvan ik weet dat de neodym magneten 200 graden kunnen hebben is Plettenberg en dan alleen in de binnenlopers.
Die gebruiken het N50AH type en daar betaal je ook voor.
Als je zulke stromen trekt zou ik echt wel je lipo een uur vantevoren opwarmen voordat je gaat vliegen.
Anders is het wachten tot je lipo bol gaat staan.
En het voordeel is dat je meer vermogen, of eigenlijk een hogere spanning per cel krijgt, dus een hoger toerental en meer snelheid.
GJ
Scorpion gebruikt neodym SH magneten, die kan je afschrijven bij een graad of 150.
Ze demagnetiseren elke keer weer verder als je ze weer verhit.
De wikkelingen kunnen wel 200+ graden hebben.
Maar omdat je magneten elke keer weer demagnetiseren zal de stroom op gaan lopen en uiteindelijk ook de wikkelingen de geest geven.
Waarschijnlijk ligt je regelaar er eerder uit.
Een buitenloper (ook een Scorpion) zou ik aan de buitenkant niet heter willen hebben dan een graad of 80, dan is de binnenkant al heter en dat zet na een tijdje door.
De enige fabrikant waarvan ik weet dat de neodym magneten 200 graden kunnen hebben is Plettenberg en dan alleen in de binnenlopers.
Die gebruiken het N50AH type en daar betaal je ook voor.
Als je zulke stromen trekt zou ik echt wel je lipo een uur vantevoren opwarmen voordat je gaat vliegen.
Anders is het wachten tot je lipo bol gaat staan.
En het voordeel is dat je meer vermogen, of eigenlijk een hogere spanning per cel krijgt, dus een hoger toerental en meer snelheid.
GJ