Robbe AMX jet

• Topicstarter Topicstarter crashburn
  • Startdatum Startdatum
Inmiddels de Amx op 4S draaien met een 4000kv motor en Sapacfan gaat erg hard dus zeker aan te raden wel veel Dualrate en Expo instellen

gr Andre

kijk, mooi dat je iig een snelle kist hebt gevonden :P

Mijne gaat op 3s hard zat vind ik! Dus ik laat hem lekker zo (motor en regelaar kunnen ook geen 4s aan)

mijn amx jet is weer gerepareerd, zodra de nieuwe cellen binnen zijn, kan ik weer vliegen :)
Zal van't weekend wel effe reparatie foto's plaatsen.

Was hij gecrasht dan Badbert? wat betreft de snelheid de eurofigther vond je eerst ook snel genoeg ha ha en nu ook op 4S, de AMX op 4S gaat echt oneindig recht omhoog, maar ja dit ook met 750watt dus mag ook wel

Ja, hij had een wat harde landing gehad (lipo bij starten kapot gegaan, 1 cell ineens dood, noodlanding), dus de buik was beschadigd, maar da's ammel al gemaakt ;)

GIsteren weer lekker met de amx gevlogen :)

Nog even foto's van de schade:
DSCN3694.JPG

DSCN3695.JPG

DSCN3696.JPG

DSCN3697.JPG

Zoals jullie kunnen zien, wat schade aan de gehele buik, wat "landingsknobbels" afgebroken, aan de neus incl een stuk van de buik.

DUSSSSSS fixen die handel:

DSCN3698.JPG

Stukje schuim wat ik had liggen op maat gesneden voor het gat in de buik.

DSCN3699.JPG

Plastic afdekking van de servo's gewoon met glasveseltape bedekt (lekker stevig, bijna geen gewicht)

DSCN3700.JPG

1e dunne laag verf daarover.

DSCN3701.JPG

DSCN3702.JPG

Landings"knobbels" (tja, hoe moet je ze anders noemen) er weer op gelijmd.

DSCN3703.JPG

Ziet er allemaal weer goed uit.

DSCN3704.JPG

ZO, we kunnen weer :)

Wie kent deze Amx van EPO of heeft hem al met trusvector AMX Vectoring Thrust Jet BLUE (EPO) : AerialHobby RC E-Store, Welcome to www.aerialhobby.com en kan op 4S volgens de beschrijving

gr Andre

Hallo Andre,

Ik heb een AMX gekocht bij Aeriahobby en hij vliegt goed en snel met 4s1p 2200 mAh en 30C (20C wordt te warm).
Ik ga nu over op 2600 mAh dat geeft een meer vlieg tijd. Ruimte genoeg in de romp. Advies: schakel de vector thrust via een schakelaar,dan kan je hem in de start uitschakelen, anders is de start heftig.

Groetjes Quinn

Oke Quinn mooi dat hij goed en snel vliegt moest je nog invoerrechten betalen? en die vectortrust is die 180gr of 360gr, en wat is het totale gewicht nu met je lipo, heb je hun geadviseerde setup erin gedaan of een eigen setup, en zo ja welke, ikzelf heb nu in de Robbe Amx een 2350mha 4S zitten, die op de oude plaats kan zitten van de 3S lipo, en kom uit op een gemiddelde MOTOR looptijd dus geen vliegtijd want die is uiteraard langer van 4.15 minuten en dat is bijna continue volgas, in de lipo gaat dan 2000mha, dus alles binnen het redelijke de setup is dan 750Watt aan vermogen maximaal

gr Andre

Hallo Andre,
Ja,daar kwam ik niet onderuit. Het gewicht compleet is 710 gr. met een spanwijte van 692 mm en een romp lente van 868 mm is dus goed te zien in de lucht. De set up is standaard maar ik heb de accu ruimte niet aangepast(190mm lang en 40mm breed).
De vectortrust is 180 graden.

Groetjes,
Quinn

Het gewicht valt erg mee 710gr is dat met een 2200 4S? de mijne is compleet 770gramm met een 60Amp turnigy regelaar want hij verbruikt 53Amp maximaal wat was je totale bedrag nu met douanekosten die standaard setup die zat er toch niet in of wel ?

gr Andre

Waarschijnlijk ga ik ook een AMX jet aanschaffen om even lekker in m'n pauze op het werk te kunnen vliegen.

Op welke lipo vliegt de AMX het best (3S) ? Ik lees dat met de originele setup het eigenlijk te licht is en dat met een 2100 het vlieggedrag beter zou zijn.
Als dat zo is wat zou dan de beter keus zijn:

- Hyperion G3 CX - 3S 1600mAh (25C) 92 x 36.5 x 23.5 mm , 125gr,
- Hyperion G3 CX - 3S 2100mAh (25C) 109 x 36 x 24mm , 160gr,
- Hyperion G3 VX - 3S 1800mAh (35C) 87 x 28.6 x 26.6 mm , 136gr,
- Hyperion G3 VX - 3S 2200mAh (35C) 108 x 36 x 26.5 mm , 189gr.

dit gaat perfect :P nix geen aanloop... gewoon een goeie duw (stilstaand), vol gas, en HUP omhoog! ding start heerlijk makkelijk!!!! (land net zo makkelijk trouwens)

Heb zelf ook net een AMX Jet. nu ik dit zo lees vind ik echter een vliegtijd van 3 minuten wel tegenvallen. :( (met de originele 1300mAh accu, en heb nog een 1300mAh Bionic 30C 3s meegenomen. )
Ben pas begin Juni weer thuis, dus kan er nu toch niet mee vliegen. maar wat ik ervan begrijp is dit vlijgtuig ook goed te doen voor een beginnende vlieger?

Is dat goed te doen (ook met handstart) of heeft deze dan een erg lange "aanloop" nodig voordat je 'm kunt optrekken?

check in dit filmpje:

daar zie je hoe makkelijk hij start..... (landing staat er dacht ik ook op)

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo ... heb de mijne net opgehaald, morgen ofzo even in elkaar bouwen :-D.
Heb thuis nog een aantal 2250 18C lipos liggen, eens kijken of die ook goed gaan (die 50mA extra zal het ook wel niet toe doen).

Back