Robbe Arrow Plus - Flybarless

Goede middag,
Na enige tijd toch maar de stoute schoenen aangetrokken en een Robbe Arrow Plus - Flybarless aangeschaft bij Quartel in Roosendaal. Moet zeggen HELE goede service en advies.
Verkoper (Sander) heeft zelf heel veel ervaring, en heeft hem netjes voorgevlogen en alvast afgesteld. Ben nu heel voorzichtig aan het oefenen, valt absoluut nog niet mee. Maar ja ze zeggen, oefening baart kunst, dus daar gaan we maar vanuit dan.

PS. Iemand die mij nog wat tips mee kan geven?

Grtjs,
Michael (een nieuw lid op dit forum)

Hoi Michael, veel plezier op dit forum.
Als tip kan ik je meegeven vlieg op een plek waar veel ruimte is en bijna geen wind. Bij een crash meteen de throttle dicht en een trainingskruis eronder om omkiepen te voorkomen. En oefenen en oefenen, een paar extra lipo's kan geen kwaad dan. Succes.

Ik heb zelf de Evo flybarless en deze is exact aan jouw Robbe Flybarless.
Ik heb zelf ook een traingskruis hieronder gehangen en moet zeggen; 1 keer en niet weer.
De Robbe reageerd heel anders dan zonder. Het enige verschil dat je merkt is dat je ongedwonger kan hoveren zonder bang te zijn dat de heli omvalt en schade veroorzaakt.

Ik ben nu zelf aan het simmen en dmv het simmen durf ik de Evo ook te hoveren zonder trainingskruis. Had deze zelfs na het simmen in de woonkamer gehovered. Was hier niet eens aan begonnen wanneer ik niet ging simmen en alleen het traingingskruis had gebruikt.

Wanneer je toch voor een trainingsruis gaat zou ik niet langer gaan hoveren dan 4 min. Deze trekt toch vrijsnel de lipo leeg.

Kijk ook even in instructieboekje, je kan de max hoogte zelfs instellen zodat je de heli niet verliest in lucht, is mij al een aantal keren overkomen:D

Succes en hoop te lezen naar je vorderingen.

Back