robbe bandit ervaring en tips ?

• Topicstarter Topicstarter add
  • Startdatum Startdatum
A

add

Guest
Voor de vakantie heb ik mezelf een robbe bandit bedeeld.

Iemand hier al ervaringen mee, of links naar andere sites met meer informatie.

Tevens vroeg ik me af ( ik ben niet helemaal een beginner ) welke opzet met Lipo's en een rustige borstelloze motor voor dit kleine vliegtuig type geschikt is. ( of is dit meer voor een ander deel van het forum bedoeld )

De bedoeling is in ieder geval om lekker op de campingstoel een half uur of langer in de lucht te blijven.

Volgens mij vliegt dit vliegtuig met een speed 500 borstel motor. Als beginner zou ik zeker beginnen om te leren vliegen met de standaard motor/regelaar/accu. daarna eventueel een LI accu voor langere motorloop.

Ik heb zelf een Jamara Smarty die als manual de freedom flyer heeft (ook van Jamara) deze laatste lijkt sprekend op de Bandit.

zie http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=23550 over de smarty.

Ik heb in het begin problemen gehad met het starten, model dook steeds na een handstart naar links of rechts. Na een grondige inspectie het staart stuk versteld want deze stond met teveel up. Gewoon ff het voorste schroefje iest losser gedraaid en er een lucifer stokje onder gestopt. Nu vliegt tie redelijk maar vind em wel zenuwachtig in de lucht.
Hij vliegt n.l. niet erg stabiel en "wiebeld" als hij in de lucht is. De standaard motor is goed genoeg voor een leuke vlucht en eenmaal op hoogte gewoon de motor uit want hij zweeft prima! Wel heb ik de prop vervangen in een wat profie model. Nu wordt de accu wel wat warmer maar trekkracht vollop.

Laat me weten mocht je er een borstelloze in zetten.
Type en bevinding dan graag.

gr,
Martijn

ik heb er me ook een besteld.
naar wat ik dus al allemaal gevonden heb aan reviews zou dit toestel niet echt supergeschikt zijn voor beginners, omwille van zijn snelheid, maar wel zeer stevig zijn.