Robbe Blue Arrow XL technische problemen

stef stuntpiloot

Forum veteraan
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, gisteren ben ik aangevallen door deze helikopter, mooi de arm en hand onder de sneetjes en dergelijke, en een paar kapotte rotorbladen en zo.

Het volgende gebeurde:
- Na het aanzetten van de zender, en daarna het aankoppelen van de accu op de heli deed hij 5 seconden niks ( initialisatie van de ontvanger en ESC) en hierna ging hij alleen op de bovenste rotor ineens op vol gas.

Huidige situatie:
- Servo's werken gewoon goed,
- Onderste rotor draait gewoon goed (ESC reageert gewoon op zender)
- Bovenste rotor begint vol gas te draaien zodra de accu word aangesloten, op dat moment is het gas helemaal naar 0 en ook de trim naar beneden.

Hoe kan ik dit oplossen? is de ESC te resetten of iets dergelijks? of is het gewoon een kwestie van pech gehad hij is kapot?

Alvast bedankt!

staat je gaskanaal niet op reverse o.i.d. dus als je ipv geen gas vol gas geeft gaat ie dan uit?

Dan zou de onderste rotor ook vol gas moeten geven. Ik denk dat helaas de ESC van de motor die de bovenste rotor aandrijft, kapot is. Waarschijnlijk is de transistor doorgeslagen, en geeft hij dus volle geleiding, ipv gedoseerd, afhankelijk van de stand van de gas stick.

Dacht ik ook al aan, wel vreemd, hij was niet heel warm, niet gecrashed ofzo. dus geen andere mogelijke oorzaken voor een eventueel doorbranden. dat word dan een nieuwe kopen :( denk dat ik het toch maar doe, is wel leuk dingetje om mee te vliegen, stukkie simpeler als men KDS.

Back