Robbe catamaran 460

Status
Niet open voor verdere reacties.
Accu krijg ik niet voller dan 9.0V.
Bereiktest gedaan.
Ik kon echter een klein papieren vaantje dat ik op de servo had geplaatst in het raamkozijn, bij dit sombere weer door de bomen niet meer zien na 115 meter.
Dat haalt de set nog wel op een spanning dat de accu indicator niet eens meer uitslaat in het rode vlak.
Lijkt me dus nog zeker de moeite waard om twee nieuwe accu's hiervoor aan te schaffen. :banana:

Als ik zin krijg om op te ruimen in de werkplaats eens kijken of ik een mal kan maken om de hoeklijn te gaan buigen.

Die oude spullen zijn soms bijna niet kapot te krijgen. Ik gebruik voor een aantal boten nog steeds een oude Robbe Starion, lekker handzaam zendertje, en met 4 kanalen voor mijn boten voldoende. Heb ik meer nodig, dan zet ik er wel een 9 kanaals 2.4 GHz Turnigy ontvanger in.

Accupakketje zal inderdaad wel deels overleden zijn. Je hebt kans, gezien de 9 volt die je nog kan bereiken, dat 1 of 2 cellen defect zijn, en de rest nog ok. Aan de andere kant, een beetje Eneloop pakketje heeft meer capaciteit, en minder zelfontlading dan die NiCads zelfs in hun beste dagen ooit hebben gehad. Enige waar NiCad soms beter in kan zijn is het overleven van "misbruik" zoals het leeg rijden van een pakket in een snelle RC auto. Soms worden de cellen daar zelfs beter van vreemd genoeg. Doe je dat met een LiPo of een NiMh, al kan de laatste iets meer hebben dan de eerste, dan is het snel over...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back