Robbe Charter Berkel en Rodenrijs

• Topicstarter Topicstarter vire
  • Startdatum Startdatum
Beste lezers,

Remco en ik zouden vanavond graag de motor aan de buitenkant schoonmaken. Dit zouden we dan willen doen met remmen reiniger schijnt goed te werken volgens Remco maar hoe denken jullie daar over? voor de geïnteresseerde onder ons het merk ENYA bestaat nog dit is hun web adres:
ENYA METAL PRODUCTS
mvg,
Remco en Vincent

geen remmenreiniger gebruiken want dan gaan de rubbers kapot zoals bij de carburateur en misschien nog wel meer want het is agressief spul. Gewoon met een tandenborstel en wat oude (of nieuwe) brandstof schoonborstelen. Wat er dan nog aan zit aan verkleuren etc voor lief nemen.

een nachtje laten liggen in een bakje brandstof helpt om oude brandstof los te weken

Laatst bewerkt:
Remmenreiniger is echt erg agressief dus beter niet gebruiken. Zou je ook aanraden om niet teveel aan de motor te sleutelen, netjes met een kwastje gedoopt in brandstof of benzine de buitenkant schoonmaken is voldoende. Pas wel op dat je geen rotzooi via de carb. of uitlaat de motor in kwast.

Dankjewel voor de tip om het met benzine te reinigen.
mvg,
Remco en Vincent

Beste lezers

Gisteravond hebben we de plaatjes uit aluminium gezaagd en bevestigd. Het resultaat mag er wezen want de motor zit nu veel strakker vast. Het aluminium is ongeveer 1 mm dik. Natuurlijk zijn er ook wat foto's van gemaakt.

plaatje wordt gezaagd
20110614194958.jpg

plaatje
20110614202849.jpg

plaatje op het vliegtuig vanaf boven gezien
20110614211628.jpg

plaatje op het vliegtuig vanaf onder gezien
20110614211643.jpg

ziet er goed uit hoor.
Je zou het voorste wiel ook met een extra plaatje aluminium vast kunnen zetten. Dan doe je het plaatje aan de binnenkant en dan ook boutje moertje m3 waar nu de schroefjes zitten. Dat wiel heb ik vaak uit het vliegtuig zien breken bij een harde landing.

dat er brandstof uit de uitlaat komt is heel normaal en dat moet zelfs. wanneer je motor loopt zul je er ook achter komen dat je vliegtuig helemaal onder de prut komt te zitten uit de uitlaat. Dus lekker veel rook en vet uit de uitlaat is goed.

Voor de vleugel moet je gewoon met een scherp mes de folie op de plek van de beschadiging weg snijden en dan het hout opnieuw lijmen of vervangen en dan een nieuw stukje folie er overheen plakken. Dat doe je met een foliebout of strijkijzer zoals ik het nog wel eens doe. (niet te heet!)

Beste lezers,

Vandaag zijn Remco en Ik naar Quartel in Pijnacker geweest.Daar kregen we te horen dat het een heuze investering zou worden gezien het feit dat er nogal het een en ander aan gebreken was. Zo zou de motor teveel geluid maken, en zou de achter vleugel niet in goede staat zijn omdat er geen speciaal weefsel overheen was gespannen. Het zou dus veel tijd en geld moeten kosten om dit ding weer vliegend te krijgen. Voor dat geld raade men mij aan om dan een ander vliegtuig te kopen. (Ik zag daar ook een andere charter in betere staat voor €80 met motor en servo's is dat een goede deal?) De man die ons hielp nogal traag en niet vol aandacht wees ons er wel op dat de motor nog wel gebruikt kan worden voor bijvoorbeeld een boot. Dat gaan we dan ook proberen en voor de geïnteresseerde zal binnenkort een linkje komen waar het project te volgen zal zijn.

mvg,
Remco en Vincent

Ik kan het natuurlijk mis hebben maar vindt het wel makkelijk om jullie model snel af te kraken en dan een ander model te willen verkopen (aan te smeren?). Wat het geluid aangaat denk ik dat het nog wel mee kan vallen, je hebt nu een minivox demper en deze waren zeker voor die tijd behoorlijk gedempt. Verder kan ik alleen aanraden om contact te zoeken met een club of een enthousiaste modelvlieger die voor jullie het model even grondig nakijkt. Op deze basis kun je dan kijken of je hier mee verder moet of kan gaan.

Ps. hoe is deze motor als bootmotor bedacht, zonder een goede extra koeling op de kop is het snel afgelopen.

Laatst bewerkt:
Hey,

Ik lees nu iets wat mij ergens verbaasd maar wederzijds ook weer niet. ;)

Het verbaast mij dat je door een mede modelbouwer lood in de schoenen wordt gestopt, iet wat valsspelen vind ik dat. Aan de andere zijde verbaast het mij weer eens niet dat je bij een bewuste firma zoiets dergelijks meemaakt.

Even geen overhaaste beslissingen maken en kom eerst eens op de GMVC langs. Daar zal je echt goed aan doen, trust me! ;)

ja die motor zal nooit draaien op een boot. Oke misschien een airboat dan maar verder niet.
In het filmpje klonk hij niet heel gek maar daar kun je niet alles horen. wanneer de motor gewoon normaal goed loopt is er niks mis mee. En een "achtervleugel" opnieuw spannen of wat dan ook kost 10 euro en een goeie dag knutselen.

Ga inderdaad naar een club met dat vliegtuig!! 80 euro is niet duur voor een goeie charter maar best kans dat deze ook wel oke is en die andere is ook maar de vraag of die wel 100% is.

beste lezers,

We laten het vliegtuig intact en de motor blijft ook gewoon op het vliegtuig. We hebben al een andere motor (veel krachtiger +-5pk voor een boot deze gaan we daarvoor gebruiken). Ondertussen gaat het vliegtuig dan op een lager pitje maar we gaan er zeker mee door. We blijven dus te volgen. Ik had zelf ookwel het idee dat ze ons wat aan probeerde te smeren (niks gekocht hoor:p). Die man nam helemaal geen tijd voor ons en lulde maar wat in de rondte. Maar ik ken een persoon in mijn wijk die aan model helikopters doet en ik zal hem dan binnenkort ook om hulp vragen.

mvg,
Remco en Vincent

Back