Robbe Charter.

• Topicstarter Topicstarter Darkmaster
  • Startdatum Startdatum
D

Darkmaster

Guest
Wie heeft hier een robbe charter?
Zoja vertel hier je ervaringen met je charter
wat je er mee beleefd heb als hij neergestort is ofzo en wat er toen allemaal mee was, enz.. iedergeval praat er hier over.....

Ik heb gelijk een vraagje:
Kan een robbe charter ook sturen als hij op de grond staat?
stuurt het achter wieltje mee?

Je kan zo een nieuw achterwiel kopen die je vastzet aan je richtingsroer, die dan meebeweegt.

Groeten Laurens

Ikweettutnie....maar volgens mijn beperkte kennis heeft een Charter een neuswiel......

Dirk zei:
Ikweettutnie....maar volgens mijn beperkte kennis heeft een Charter een neuswiel......

Standaard wel ja.

Ervaring met charter? Joah, op het kamp heb ik ooit met tig verschillende gevlogen. Vliegt zeer gemoedelijk en kan vrij veel hebben in geval van een crash. De meeste hadden een 6,5 cc 2-takt wat ik persoonlijk teveel van het goede vond. Geef mij maar een 4 cc 2-takt of 6,5 cc 4-takt. Let wel, ik vlieg vanaf beton!

Mijn charter is ondertussen uit de dienst, en heeft van het begin tot het einde goed gevlogen..
nu hangt het in mijn persoonlijk modelluchtvaart museum/fabriek/hangar ;)

charter24.jpg

mijn charter heeft ook een staartwiel, toen die ooit bestuurbaar was, was het toestel zeer beperkt bestuurbaar op de grond (alleen bij heel weinig wind).. later heb ik die staartwiel aansturing verwijderd, en was de charter alleen nog tegen de wind in te taxieën..

bij starten vond ik het nooit zo'n nadeel. je toestel draait altijd netjes recht op de wind als je de rudderstick met rust laat..

Vliegt/land makkelijk, alleen met een 4cc (magnum) vond ik het vermogen iets wat krap, maar mijn magnum heeft wel veel mider vermogen dan bijvoorlbeeld mijn 4cc O.S. MAX .25 FX

ik heb vooral met een 6.5cc webra gevlogen,.. recht omhoog is geen probleem, wat bij lessen wel vaak handig is.. redding = gas geven en je vliegt weer..

ok, geen kist is perfect: de charter heeft std geen rolroeren.. ik vind dit persoonlijk wat minder.. meteen met rolroeren leren vliegen lijkt me beter, omdat je dan direct met 2 sticks richting leert sturen..

bouwverslag en foto's via www.usty.tk te vinden onder modelbouw/supercharter

suc6 ermee

mvg
Rico.[/img]

Wow!!!
Die is mooi
bedankt voor de post
ik ben nu je site aan het lezen van de robbe charter
dit kan nog handig worden,
thx

darkmaster

heb je al verder gewerekt aan je vliegtuig?

Nee mike de lijm is kapot gegaan.
ik ga vandeweek effe nieuwe halen :lol:

Wat is dat voor loze uitspraak? Kleine modellen taxiën prima, alleen zal je iets meer op de wind moeten letten omdat hij gauw wegvalt. Geef je overigens wel vol -up- tijdens het rijden? Anders duikt de neus natuurlijk de grond in, verder weinig uitslag op de neuspoot zelf, en als je een taildragger hebt is het al helemaal een peace of cake!

Back