Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
het is verstandig, om het bruine wat op het hout zit eraf te schuren.
Dit is verbrandde kool, van het laser snijden. Als je hierop lijmt, is er een kans dat er bij een harde landing de kool los-springt van het hout. En dan heb je dus geen lijmverbinding meer. Het kost meer tijd, maar de kist wordt er wel sterker van.
hoooo, stop, terug, af.........
Als ik het goed bekijk op de foto's ben je iets vergeten........
als ik mij niet vergis ben je hier de verkasting vergeten.
Op deze foto van de tekening zie je dat die voor tegen de liggers geplakt dient te worden.
Het lijkt me immers sterk dat je met die balsa liggers geen verkasting nodig hebt. Die tussen de eerste ribben heb je wel geplaatst, maar normaal gesproken moet die nog 5 of 6 vakken verder door getrokken worden.
Op de tekening is net te zien dat er alleen tussen de eerste en de tweede rib een versterking wordt geplaats en die zit er ook. Lijkt me geen geweldige constructie, een motorkist met balsa hoofdliggers zonder verkasting.
verkasting is dat je plaatjes balsa tussen je liggers (dat zijn die twee lange basla houtjes van 8 bij 8 die boven elkaar zitten) plakt waardoor je een doosconstructie maakt. Je hebt dus je ribben en je ligers en samen vormen die een soort rechthoek, Daar moet je dus plaatjes balsa tussen plakken!
je hebt het bij je eerste compartiment al gedana
kijk zo! (tussenschot)
nog een tip koop 2 componenten epoxye en smeer meteen je brandstoftankruimte en je motorschot hiermee in later kan je er slecht bij
Als ze niet (meer) op tekening en in de bouwbeschrijving staan zou ik ze gewoon weglaten ... je moet er dan van uitgaan dat de constructeurs van Robbe daar bewust voor gekozen hebben om ze weg te laten ...
even goed bekijken en alles gewoon volgens tekening doen..als je op het eind niets meer aan hout over houd,dan weet je zeker dat je het goed gedaan hebt
die op de tafel licht was even om te testen of hij niet door de vleugel heen zou stekken,
als de servo's zaterdag binnen komen en alles zit een beetje mee dan zou ik denk ik zondag wel al me eerste vliegles kunnen nemen als het weer hem toe laat.
Leuk om te zien hoe de Robbe Charter er tegenwoordig uit ziet als bouwdoos. Vroeger moest je echt alle onderdelen uit een stapel balsa knagen, maar tegenwoordig zijn het allemaal mooi passende interlocking parts. Ziet er goed uit!
De shearwebs die je weg laat op de vleugel zorgen voor extra torsie stijfheid. Op de originele Charter (geïntroduceerd in 1975?) zaten ze wel. Ondanks dat ze bij Robbe ongetwijfeld weten wat wél en niet nodig is voor een model, kunnen ze deze plankjes ook uit pure kostenbesparing achterwege hebben gelaten. Alleen het meest noodzakelijke materiaal wordt meegeleverd immers... Iets om te overwegen lijkt mij.