Robbe Co-Axial Lama ALuminium

• Topicstarter Topicstarter Wilhelm-Jan
  • Startdatum Startdatum
W

Wilhelm-Jan

Guest
Sinds vandaag in het bezit van dit micro-helitje en wat een lol zeg. Mn vriendin vind het wat minder eng dan mn King v2 cp heli, maar alsnog vind ze het niks (helaas).

Erg leuk apparaatje, alleen weinig over te vinden hier moet ik zeggen, zijn er verder nog mensen die deze heli hebben, of ben ik de enige?

Hij vliegt uit de doos erg goed, behoorlijk stabiel ook, zeker in vergelijking met de King 2 is hooveren enzo een eitje.

Enige minpuntje is dat er zo af en toe een tikje in lijkt te zitten, dan reageert ie extreem, of juist niet (opeens bijvoorbeeld poef een half metertje naar links) ben er nog niet uit wat dit nou is. Iemand enig idee?

P1001_1-S2625.jpg

DIt is de plastic versie. Kan geen pics vinden van de alu versie tho..

Is dat Walkera 53?

Ik zou het niet weten, op de doos en de boekjes staat alleen Robbe Lama, en dan met alu frame, bladhouders, swash ed.

Hij lijkt wel verdomd veel op de walkera 53-z inderdaad, alleen is de staart anders zo op het eerste gezicht.

Is Robbe Walkera?

Neen, Robbe is Duits en Walkera is Chinees.
Walkera 53 is een grote lama, heeft een rotor diameter van 450 mm.
Bekijk deze link eens:
WalkeraDragonflyHelicopterRadioControlStore

De Robbe Lama die ik heb heeft een rotor van 340mm in diameter.
Lijkt erop, maar is anders dus.

De shop waar ik hem kocht had ook een walkera coaxiaal staan, maar ik hoor zoveel verschillende verhalen over de kwaliteit van walkera dat ik maar voor de Robbe heb gekozen. Iets duurder, maar ik gok dat het iets betere kwaliteit is.

Hoewel t me niets zou verbazen als veel onderdelen gewoon uit dezelfde fabriek komen.

even een vraagje, ik heb dit ding ook al even en heb er al wel wat mee mee gemaakt (ben nog niet zon goede piloot)

waar kan ik hier onderdelen voor verkrijgen want heb em op een beurs gekocht

en kan ik dit hellitje gewoon door de kristallen te versteken met men ff9 bedienen?

alvast bedankt

kan ik dit hellitje gewoon door de kristallen te versteken met men ff9 bedienen?

alvast bedankt

als de ontvanger en de zender op de zelfde frequentie werken moet dat kunnen, bijv. 35mhz of 40mhz.
Je zal denk ik je zender wel moeten programmeren, de FF9 ken ik niet maar moet wel mogelijk zijn.
succes.

De shop waar ik hem kocht had ook een walkera coaxiaal staan, maar ik hoor zoveel verschillende verhalen over de kwaliteit van walkera dat ik maar voor de Robbe heb gekozen.

Mijn idee is "waar rook is vuur" je hoort idd zeer veel verhalen van de betere speciaalzaken + mensen die dagdagelijks bezig zijn in het RC-wereldje.
Als die puur op winst zouden verkopen zouden die al te graag chinese en taiwanese kloontjes verkopen want daar is de winstmarge veel groter van volgens mij.:rolleyes:

Toch raden ze elk stuk voor stuk een kwaliteitsmerk aan vanwege de kwaliteit en garantie.
Het is niet omdat de kloonheli eruit ziet zoals het origineel dat deze ook daadwerkelijk dezelfde technische kwaliteit bezit.

Bekijk de chinese auto's even, zien er goed uit maar kwaliteit .......:(

Alle dat is mijn idee ervan ;)

Hallo Wilhelm-Jan,

Ik heb dezelfde helicopter en heb het zelfde probleem als jij.
Hij tikt of schiet ineens links om zijn as of schiet ineens naar rechts.
Het lijkt ook of de motor dan stottert.
Ik kan ook niet vinden wat het is.
In de winkel kunnen ze het mij ook niet vertellen.
Kan hem wel in service geven. Ja Ja zo lus ik er ook wel een paar.
Mocht jij iets meer weten hoor ik het graag van je.
Als ik iets weet laat ik je het ook weten.
Dank alvast,

Groet
Dennis

Misschien de antenne? Misshien kan je hem eens afwikkelen en door een rietje halen wat je aan de skids vastmaakt. Bij mijn 47g hebben ze dat ook gedaan en ik heb geen storingen meer.

Loek

Hallo Wilhelm-Jan,

Ik heb dezelfde helicopter en heb het zelfde probleem als jij.
Hij tikt of schiet ineens links om zijn as of schiet ineens naar rechts.
Het lijkt ook of de motor dan stottert.
Ik kan ook niet vinden wat het is.
In de winkel kunnen ze het mij ook niet vertellen.
Kan hem wel in service geven. Ja Ja zo lus ik er ook wel een paar.
Mocht jij iets meer weten hoor ik het graag van je.
Als ik iets weet laat ik je het ook weten.
Dank alvast,

Groet
Dennis

Zie nu pas je post, maar is inderdaad de antenne, strek hem helemaal uit, haal hem aan de andere kant erlang ver weg van de accudraden vandaan en strek hem helemaal uit.

Problem solved.

Maarem, al ergens gevonden waar spares makkelijk te krijgen zijn?

Back