Robbe Comtesse

• Topicstarter Topicstarter SanderB79
  • Startdatum Startdatum
S

SanderB79

Guest
Hallo allemaal,

Na jaren van plastic modelletjes en een enkel (houten) schip, was het tijd voor een volgende uitdaging: Een (RC) zeilboot.

Viavia ben ik in het bezit gekomen van een half voltooide Robbe Comtesse. Er zaten hier en daar wat beschadigingen, maar wat een beetje plamuur en een schuurpapiertje al niet kunnen doen!

De zeilboot kwam compleet met een beslagset, en de nodige RC benodigdheden. Alleen zat er geen bouwtekening bij!?!

Dus: Wie-o-wie kan me aan een bouwtekening van de Robbe Comtesse helpen?

Alvast bedankt voor de moeite,

Sander Bijl
Wageningen

wat dacht je van Robbe zelf ?
ga eens naar hun website and zoek hun service afdeling email.

Ik heb dat al gedaan en een uitstekend antwoord gehad.

Patrick

Hoi Patrick,

wat dacht je van Robbe zelf ?
Robbe antwoord na 2 weken dat ze me de bouwtekeningen voor 24,70 euro, plus verzendkosten graag op willen sturen..

Dus ik hoopte dat er (misschien) anderen waren die ergens nog zoiets in een map hadden zitten....

Zo niet, dan wend ik me alsnog tot Robbe...

Ben momenteel zelf ook bezig met een opknapper van de Robbe Comtesse.
Ook een krijgertje echter wel met tekeningen.
Zal kijken of ik die dingen hier kan inscannen (A3) en naar jou kan sturen.

wow... 25 euro.

nu, dat was in mijn geval ook de reactie van Robbe. Toen ik hun echter vertelde dat het me te duur was en ik alleen interesse had in bepaalde delen stuurden ze me een gratis PDF scan van de delen van het plan dat ik nodig had.

Je kan ze wellicht eens vragen of ze gewoon een PDF versie hebben ?

Patrick

Kninjeba zei:
Ben momenteel zelf ook bezig met een opknapper van de Robbe Comtesse.
Ook een krijgertje echter wel met tekeningen.
Zal kijken of ik die dingen hier kan inscannen (A3) en naar jou kan sturen.

Klinkt goed: Ik houd me van harte aanbevolen! Als we het dan toch over de Comtesse hebben: Geef je haar een houten dek?

Mn mail-adres is sander.bijl_apedingtje_gmail.com (en dan inderdaad min de _apedingtje_).

Ik ben benieuwd..

Update
Ik heb de bouwtekeningen ontvangen! SuperB!

Bijna een jaar verder... en imiddels is het knutsel-seizoen weer begonnen! De comtesse heeft gezeild deze zomer.... alleen is ook direct beschadigd. Het is een soort winkelhaak-scheurtje in de romp, aan de bakboordzijde.

Nu wordt het dus een reparatie-project, waarna ik weer met volle moed aan de gang kan met het houten dek en de reling!

De 'Dadie'

Nogmaals de 'Dadie'

Het betreffende water(tje)
[/img]

vraagje

Ik weet dat ik een heeele oude thread ophaal maar toch... heeft iemand hier misschien de bouwtekemingen van de Comtesse nog liggen? Liefst digitaal? Ik ben met een opknappertje bezig en een beetje handleiding zou leuk zijn. Dan hoef ik niet alles te improviseren.

Bouwman,

Wie wat bewaart die heeft wat.
Heb de tekeningen nog digitaal staan.
Totaal ca 6Mb.
Geef even een pb met mailadres erin waar het naar toe kan.

Stuur ik ze op.

Back