Robbe Digitale Servo's FS 250 S en FS 250 T

• Topicstarter Topicstarter Paul Tupker
  • Startdatum Startdatum
P

Paul Tupker

Guest
Heeft iemand ervaring met de Robbe Servo's FS 250 S en 250 T ? Ze lijken redelijk geprijsd, maar is de kwaliteit er ook naar?

collega vlieger hheft ze in zijn ultra sport en is er erg over te spreken.
voor de prijs is het het overwegen waard.

Als collega-vlieger van Gerard heb ik inderdaad FS-250S servo's in mijn Ultra Sport +. Ik gebruik ze als aileron servo's.
Ze doen het prima en geven na enige tientallen vluchten nog geen tekenen van slijtage. Erg weinig speling op de tandwielen.

Ik vind alleen dat voor een speed versie (S staat voor Speed. T staat voor Torque) ze niet erg snel zijn. Ik gebruik ook Multiplex Profi McV2 speed servo's voor ailerons en die zijn toch wat sneller (althans dat gevoel heb ik).

Al met al toch wel een aanrader zeker als je ze in Duitsland haalt voor +/- 36 Euro :D

hoi ad, ook geregistreerd?

dichter bij huis in belgie zijn ze ook te krijgen voor 36 euro per stuk.

Ik heb de FS-250S servo in mijn serpent vector zitten als stuurservo en dat bevalt goed , nog steeds geen speling en is vrij krachtig, zeker een aanrader

Erg betrouwbare servo´s, van de 50 verkochte er pas een met problemen terug gezien en die is zonder problemen onder garantie vervangen.....
Moet toegeven dat de speed niet heel erg speed is..... maar slechts een beetje sneller als een gewone servo... maar voor die prijs kun je ook niet echt klagen................Peet..................8)

Officiële mededeling van Robbe Modellsport over de FS 250 servo's.......

Sehr geehrter Fachhändler,

in den letzten Tagen gab es für uns überraschend Meldungen aus den Reihen der Modellbauer, dass es bei den beiden Servotypen FS250T mit der Bestellnummer 8453 sowie dem Servo FS250S mit der Bestellnummer 8454 vereinzelt zu Ausfällen gekommen ist.
Diese beiden Digitalservos wurden vom Markt, auf Grund ihrer Leistung und ihres hervorragendem Preisleistungsverhältnisses, bevorzugt gekauft. Für uns gilt es, den einwandfreien Ruf dieses Produktes auch weiter zu gewährleisten.
Aus diesem Grunde bitten wir Sie, alle Servos dieser Baureihe, welche Sie von uns ab dem 01. Juli 2003 geliefert bekommen haben, zur einer Überprüfung einzusenden. Wir werden bemüht sein, hier schnell in Zusammenarbeit mit unserem Lieferanten, für eine Klärung zu sorgen.

Wir bedanken uns für Ihr Verständnis.

Mit freundlichen Grüßen

Robbe Modellsport & Co.KG

Back