Robbe disco

• Topicstarter Topicstarter martijn doornbusch
  • Startdatum Startdatum
M

martijn doornbusch

Guest
Hoi

Omdat het weer niet wil dat ik met mijn buggy kan rijden heb ik besloten om mijn robbe disco (zwever) te gaan maken die ik 2 jaar geleden heb gekocht maar nooit tijd voor heb gehad.
Het enige probleem is dat dit mijn allereerste vliegtuig is dat ik ga bouwen en ga besturen. Nu is mijn vraag of jullie mischien tips voor het bouwen enz. hebben.
alvast bedankt

Martijn

Hey Martijn,

Leuk en goed plan lijkt me om daarmee aan de slag te gaan.

Gebruik eens de zoekfunctie van t forum om te zoeken naar beginners-posts en ook die van gevorderden. Daar kan je veel vinden over het "hoe" en kijk ook eens bij de modelbouw-FAQ.

Als je wat specifiekere vragen stelt, kunnen de experts hier op t forum je goed helpen waarschijnlijk!

Succes!

Haai Martijn,

Ik ben hem ook aan bouwen en kan je vertellen dat als je dat nog nooit gedaan hebt het best ff lastig is. De beschrijving vond ik niet in alle gevallen even duidelijk. Ik raad je aan om eerst alles goed te lezen met alle onderdelen er bij zodat je van te voren precies weet wat wat is en waar wat precies voor is. Ook belangrijk is dat je de aangegeven volgorde aanhoud, dat wil niet zeggen dat het niet anders kan maar vaak is het zo dat je het nut van een bepaalde volgorde pas later door hebt en dan is het behoorlijk behelpen als je een andere volgorde hebt aangehouden. Ik ben zelf net met de romp begonnen en de vleugel is op de coating na klaar. Er worden ook allerlei "vaktermen" gebruikt voor onderdelen die ik ook nog niet kon maar als je de tekening goed bestudeert met de onderdelen erbij is het wel te doen.

Je kan natuurlijk alrijd hier een vraag stellen, 9 van de 10 keer weten ze er op dit forum wel antwoord op.

Veel succes,

Alex

Back