Robbe Dolly

Weet iemand hoe snel en krachtig een Robbe dolly is? ik heb er namelijk een besteld en ik wil er graag alles van weten. het word mijn eerste boot dus ik ben een beetje zenuwachtig. heeft iemand tips en trucs voor mijn, voor heb beste resultaat?en hoe moet ik verfen als ik geen verfspuit heb?
Alle tips en trucs en reacties zijn welkom!:help:

Ik zou er niet mee gaan gooien! dat overleeft ie niet lang.
Ik heb zelf geen ervaring met de vaar eigenschappen, maar zoals ik soms zie varen ze goed! niet zenuwachtig zijn, daar is deze hobby juist rustgevend voor.
Kleine oppervlakten doe ik bijna altijd met de kwast, en bijv. de romp en stuurhut / roef spuit ik met motip autolakken (dun op brengen, dus meerdere dunne lagen) Nu heb ik het over ABS waar de dolly van gemaakt is.

Gr. Jeroen

ik heb er 2 gebouwd en ik heb ze nu allebei in de container liggen....
het dek is er verrekte lastig in te bouwen, en om het mooi te krijgen is al helemaal een kunst!
dus succes!

Een lief scheepje met leuke vaareigenschappen.
Ik heb haar zelf gebouwd met blusmonitor maar dat zou ik als beginner niet doen, gewoon standaard.
De tekening vindt ik duidelijk en overzichtelijk maar het belangrijkste is dat je de tekening eerst eens goed "leest" voordat je begint met bouwen.
Ik neem aan dat je ermee wilt gaan varen, ik zal morgen even wat foto's van die van mij maken. Mocht je interesse hebben moet je me even een PB-tje met je mailadres sturen, dan stuur ik de foto's door.

Bovenal: 3x kijken en 1x snijden en zorg dat je de juiste lijmen gebruikt. Neem de tijd en leg jezelf geen onmogelijke datum op wanneer je wil gaan varen.

Succes ermee.

Back