Robbe dolphin

• Topicstarter Topicstarter Ivo1971
  • Startdatum Startdatum
nee, ik heb er geen ervaring mee.

als je misschien een iets duidelijkere vraagstelling hebt. Dan kunnen misschien meer mensen je helpen.

mvg Robert

Ok sorry,
Ik bedoel eigenlijk , of iemand z,on boot heeft en hoe hij vaart.
Ik heb namelijk een speedboot en wil aan een zeilboot beginnen, en heb de Robbe Dolphin op het oog.
Kan eigenlijk z,on boot ook omslaan.
Heb wel met zeilboten gevaren maar dat waren echte in het groot , zoals de Spanker ,Etap 28I en de Etap 32I.
Dus zeilen kan ik. :P

Ivo, de Dolphin is op zich een leuk bootje, alleen de vaar-eigenschappen zijn niet denderend. Een beetje 'licht-weer-bootje"...
Wil je een model wat ook bij wat meer wind nog goed zeilt, is de Saphir (Graupner) een goeie keuze. relatief goedkoop en ook een mooi schip.
Wil je een model waarmee je anderen in zwaar weer uitlacht, kan je bijvoorbeeld de Seawind van Kyosho kopen.
En wil je een scheepje waarmee je geen vervoersproblemen mee hebt en wat onder alle omstandigheden zeilt: Graupners Micro Magic.

robbe estelle is ook een aanrader, ik heb er een gehad.

Ik moet de heren gelijk geven wat betreft de dolphin.

In zwaar weer, is het geen angename boot en is ze zeer eigenzinnig. Maar dat is dan ook de enige nadeel die ik heb ondervonden.
Zoals geschreven heeft ze niet veel wind nodig om in beweging te komen. Bij wedstrijden bij de BK's heeft ze haar gelijke al getoond tegen ervaren en beter afgestelde boten (tegenover een pitou).

Ik moet de heren gelijk geven wat betreft de dolphin.

In zwaar weer, is het geen angename boot en is ze zeer eigenzinnig. Maar dat is dan ook de enige nadeel die ik heb ondervonden.
Zoals geschreven heeft ze niet veel wind nodig om in beweging te komen. Bij wedstrijden bij de BK's heeft ze haar gelijke al getoond tegen ervaren en beter afgestelde boten (tegenover een pitou).