Robbe dolphin

• Topicstarter Topicstarter Ivo1971
  • Startdatum Startdatum
nee, ik heb er geen ervaring mee.

als je misschien een iets duidelijkere vraagstelling hebt. Dan kunnen misschien meer mensen je helpen.

mvg Robert

Ok sorry,
Ik bedoel eigenlijk , of iemand z,on boot heeft en hoe hij vaart.
Ik heb namelijk een speedboot en wil aan een zeilboot beginnen, en heb de Robbe Dolphin op het oog.
Kan eigenlijk z,on boot ook omslaan.
Heb wel met zeilboten gevaren maar dat waren echte in het groot , zoals de Spanker ,Etap 28I en de Etap 32I.
Dus zeilen kan ik. :P

Ivo, de Dolphin is op zich een leuk bootje, alleen de vaar-eigenschappen zijn niet denderend. Een beetje 'licht-weer-bootje"...
Wil je een model wat ook bij wat meer wind nog goed zeilt, is de Saphir (Graupner) een goeie keuze. relatief goedkoop en ook een mooi schip.
Wil je een model waarmee je anderen in zwaar weer uitlacht, kan je bijvoorbeeld de Seawind van Kyosho kopen.
En wil je een scheepje waarmee je geen vervoersproblemen mee hebt en wat onder alle omstandigheden zeilt: Graupners Micro Magic.

robbe estelle is ook een aanrader, ik heb er een gehad.

Ik moet de heren gelijk geven wat betreft de dolphin.

In zwaar weer, is het geen angename boot en is ze zeer eigenzinnig. Maar dat is dan ook de enige nadeel die ik heb ondervonden.
Zoals geschreven heeft ze niet veel wind nodig om in beweging te komen. Bij wedstrijden bij de BK's heeft ze haar gelijke al getoond tegen ervaren en beter afgestelde boten (tegenover een pitou).

Ik moet de heren gelijk geven wat betreft de dolphin.

In zwaar weer, is het geen angename boot en is ze zeer eigenzinnig. Maar dat is dan ook de enige nadeel die ik heb ondervonden.
Zoals geschreven heeft ze niet veel wind nodig om in beweging te komen. Bij wedstrijden bij de BK's heeft ze haar gelijke al getoond tegen ervaren en beter afgestelde boten (tegenover een pitou).

ik ga er mee varen op het goese meer en daar staat nooit harde wind, heb hem van iemand overgenomen compleet.
meestal nooit zo veel wind daar.

wat is een beetje het bereik van deze zeilboot.

Met bereik bedoel je zeker de afstand van u tot aan de boot.

Dat hangt natuurlijk af van je sterkte van je zender en hoe goed je ontvangst is.
Maar algmeen zo ver dat het bijna niet meer kun zien. Dat heb ik al eens getest, maar is niet aangenaam om te varen.

De levensduur van de batterij in je boot hangt af van de sterkte van de batterij.
Ik kan zo ongeveer met een baterij van 600mAh ongeveer een halve dag varen. En dat met 2 standaard servo's.

Groetjes

dolphin

Met bereik bedoel je zeker de afstand van u tot aan de boot.

Dat hangt natuurlijk af van je sterkte van je zender en hoe goed je ontvangst is.
Maar algmeen zo ver dat het bijna niet meer kun zien. Dat heb ik al eens getest, maar is niet aangenaam om te varen.

De levensduur van de batterij in je boot hangt af van de sterkte van de batterij.
Ik kan zo ongeveer met een baterij van 600mAh ongeveer een halve dag varen. En dat met 2 standaard servo's.

Groetjes

Ja dat bedoelde ik inderdaad , het zendbereik. Niet dat ik met die boot aan het varen ben en hij geeft geen commando,s meer door , want dan ben ik hem kwijt.
ben benieuwd hoe hij het doet.
ik ga hem morgen ophalen .

dolphin

nou ik had de boot opgehaald donderdag en heb er vanmiddag mee gevaren bij mij vlakbij. En hij voer echt goed. Had zelfs geen moeite met overstag te gaan. Stond best een hard windje. Ging behoorlijk schuin. Maar kan inderdaad niet omslaan. Bereik is ook goed. Kortom ben zeer tevreden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back