robbe f16 vraag

ik kan een robbe f16 2e hands kopen, maar er zit geen 'hf module' ?? bij....kan iemand mij vertellen wat zo'n module inhoud?

Arnold

Dat is een blokje waar het zendgedeelte in zit.
Hier moet je dus je kristal inprikken en dan gaat het blokje in de zender.
futl14main.jpg

Zo kan je de zender makkelijk voor een andere frequentie geschikt maken.

Zonder module doet hij dus niets. Prijs tussen de 80 en de 100€. Maar lastig te krijgen. Zou eerst je modelbouw winkel vragen of ze er aan kunnen komen en hoe snel. Je zou ook een syntesizer module kunnen kopen, dan hoef je geen kristallen meer te verwisselen. dan kan je het kanaal zo kiezen op je module.

Zo te zien aan je avatar heb jij de 40 Mhz versie nodig ;)

maar 't is wel zo Adam!!!!

maar wat is de prijs van zo'n syntesizer module dan? en zijn die wel makkelijker te krijgen?

Arnold

Lullig alleen als je door jouw doen een peperdure helicopter van het vliegveldje verderop uit de lucht schiet. :roll:

Tel voor zo'n syntesizer module maar minimaal zo'n 200€ neer. Vraag wel even na of hij wel voor jouw F16 geschikt is, want dat weet ik niet zeker.

Adam zei:
In de schepenlaarij is het veeeeel rustiger op 35mhz :wink:
Dit is heeeeeeeeeeeeel gevaarlijke en erg vervelende praat
oef wat doet dat zeer.
ik heb eerst even tot 10 moeten tellen

synthesizer module 99 us dollar in het buitenland maar die passen dus niet in de f16, geeneen sunthesizer module denk ik.

Volgens mij gaat er helemaal geen losse zendmodule in een F16. Dit zou op zijn minst een FC18+ moeten zijn, of ben ik nou gek.

(F14, F16, FC16, FC18, fC18+, FC28)
Met verwisselbare zendmodule
:D

In de F16 gaat in ieder geval wel een HF-module.
(Ik heb er hier nog een liggen)

Groetjes, Erwin

In een F16 zender hoort een FP-TQ module. Het zelfde als wat voor de FC18 wordt gebruikt.
Losse zendermodulen zijn stevig aan de prijs, dus het zal weinig interessant zijn om deze zender te kopen.

Dag allen,

Even ter verduidelijking :
Zowel de F16 (niet programmeerbaar) als de FC16 (programeerbaar) benuttigen een HF-module.
Olivier

Het is wel een beetje :offtopic: maar ik wil er nog wel even op wijzen dat de 35MHz band ALLEEN voor VLIEGENDE modellen is.
Als je met je boot wilt gaan varen dan MOET je op de 27MHz de 30MHz of de 40MHz gaan doen. De 27MHz wordt voor van alles en nog wat gebruikt en kan storingsgevoellig zijn. Voor de 30MHz is bijna geen apparatuur te koop dus blijft de 40MHz over.
Gebruik je toch de 35MHz dan ben je in overtreding en verantwoordelijk voor alle eventuele schade die daardoor kan ontstaan.

Back