Robbe FC 28

brutus, de generatie van nu groeit op met computers, mijn neefje van 13 doet dingen met computers waarvan ik sta te kijken dat hij dat kan. (ik kan zelf best wel overweg met computers)

brutus, de generatie van nu groeit op met computers, mijn neefje van 13 doet dingen met computers waarvan ik sta te kijken dat hij dat kan. (ik kan zelf best wel overweg met computers)

Heeft niet zo heel veel te maken met of je met computers om kan gaan of niet: Ik heb zelf geen fluit verstand van computers, mijn maat is CNC frezer en werkt dus beroepsmatig met programmeerbare apparaten. Toch sta ik iedere keer zijn FC 28 te programmeren..... En ik sta die zenders ook te programmeren voor mensen die beroepsmatig met computers om gaan....

De FC 28 is gewoon giga gecompliceerd, en als je niet weet wat alle functies doen (of gewoon niet weet welke instelmogelijkheden de zender allemaal bied) dan kom je er uit jezelf maar heel moeizaam uit, verstand van computers of niet. Dan kan een 13 jarige nog zo clever zijn, als hij niet weet wat Cond Delay bijvoorbeeld betekent en waar je dat bij gebruikt, schiet je er weinig mee op....

En 99% van die instelmogelijheden zijn voor gecompliceerde heli's of vliegtuigen bedoeld (zwevers met 23 verschillende soorten remkleppen, of heli's met tig verschillende vliegtoestanden etc) en er zit maar heel weinig in wat je voor een boot kunt gebruiken.

Dus ZELFS als hij het ding gratis krijgt, doet hij er nog verstandig aan te proberen een geïnteresseerde heli,- zweef,- of schaalvlieger zo ver te krijgen dat ding te ruilen tegen een wat geschiktere botenzender.

Maar ja, dat moet het jochie uiteindelijk helemaal zelf weten....

Groet, Bert

Hallo mensen ,

Ik vaar met een oude Robbe Terra 27 Mhz AM 4 kanaals .
Daar doe ik 12 functies mee , is dat niet voldoende ?
Nee zeggen bepaalde mensen want ik wil met mijn zender 10 verschillende boten varen .
Kan ik ook met meerdere ontvangers , je vaart toch niet met meerdere boten tegelijk .
Mijn punt is , waarom moet het zo gecompliceerd ?

mvg hans

hallo
ik kan die zender krijgen dat is het probleem niet die man gunt het mij omdat alles zo duur is tegenwoordig. maar al krijg ik hem niet denk ik meer aan de f-14 met twinstick zo'n computer is voor mij niet echt nodig. ik kijk nog wat ik doe dan krijgen jullie het ook te horen.

hallo
ik kan die zender krijgen dat is het probleem niet die man gunt het mij omdat alles zo duur is tegenwoordig. maar al krijg ik hem niet denk ik meer aan de f-14 met twinstick zo'n computer is voor mij niet echt nodig. ik kijk nog wat ik doe dan krijgen jullie het ook te horen.

Jij kunt een FC 28 KRIJGEN????? Waaauuuuuwwwww!!!!!
Tsja, het is lullig om een gekregen ding gelijk te verkopen, maar kijk maar eens wat je nog voor zo'n ding kunt vangen, want echt, een FC-28 is ook nu nog, gewoon een absolute TOP zender... Ik heb voor de mijne twee jaar geleden nog 400 Euro betaald, en hoewel ik er al een heb, ik zou het er vandaag de dag zo weer voor geven, zeker als het een V3.2 versie is. Ik ben nog geen moderne zender tegengekomen die zo veelzijdig instelbaar is, en zo precies stuurt (en ja, dat is écht merkbaar!!!!)

Of je moet heli gaan vliegen natuurlijk, dan heb je er wel weer wat aan. Maar dan moet je hem wél leren programmeren...:rolleyes:

Groet, Bert

Laatst bewerkt:
Haha, hij geeft hem natuurlijk nooit als ik em gelijk weer verkoopt, dan zou hij hem beter zelf kunnen verkopen ;)

Het is overigens nog niet zeker hoor. Als ik em echt heb, zal ik het hier wel even melden ( en vragen hoe dat ding werkt :P )

( en vragen hoe dat ding werkt :P )

Tsja, vragen staat vrij, maar of je een begrijpelijk antwoord krijgt? Van mij niet want ik zou ECHT niet weten hoe ik via dit forum "effe" moet uitleggen "hoe dat ding werkt".....

Groet, Bert

hallo
de Fc 28 is binnen, maar de besturing ziet er niet makkelijk uit. aangezien ik de zender naar 2,4 ghz niks snap en naar 40 mhz niet meer kan heb ik een f-14 navy gekocht. ik wilde de multi switch overzetten van mijn FC-28 naar mijn F-14, maar aangezien ik niet zoveel functies aan het werk kan zetten is het met de 8 kanalen ruim voldoende. ik had er ook gelijk regelaars bij gekocht deze:Albatros modelbouw - Robbe Rokraft 120up tam wp
nu kreeg ik ook drie rondjes met twee pootjes eraan en er zat een klein tekening bij. alleen ik weet niet wat ze ermee bedoelen. ik vermoed een ontstoorderset,maar als dat zo is hoe moet ik dit aansluiten of/en heeft iemand foto's daarvan?

alvast bedankt

[gekocht deze:Albatros modelbouw - Robbe Rokraft 120up tam wp
nu kreeg ik ook drie rondjes met twee pootjes eraan en er zat een klein tekening bij. alleen ik weet niet wat ze ermee bedoelen. ik vermoed een ontstoorderset,maar als dat zo is hoe moet ik dit aansluiten of/en heeft iemand foto's daarvan?

alvast bedankt[/QUOTE]

Dat is je motor ontstoring

En zo sluit je die onstoring aan:

full

Wel even opletten, een aantal motoren heeft intern al ontstoring zitten, die meestal goed voldoet.

Laatst bewerkt door een moderator:
Nou... bij een sub altijd even een extra ontstoring is nooit onverstandig. De standaard ingebouwde is meestal alleen de twee tussen motorpool en behuizing, niet die over beide polen.

Dat geloof ik direct Lex, ik kreeg alleen niet de indruk dat robert met een sub bezig is. Het kan natuurlijk ook geen kwaad om de condensatoren van het ontstoorsetje er domweg op te solderen, maar voor oppervlakte-schepen kan de inwendige ontstoring, indien aanwezig, al veel uitmaken. Ik vaar zelf met een Speed 500E zonder extra condensatoren, met een simpel Futaba AM setje, prima bereik.

O jee .. :hammer: :sleepy: .. ik zat net op het sub-forum en zat in onderwater-modus..... Waar het hart van vol is zullen we maar zeggen ;) Voor bovenwater ligt het inderdaad niet zo kritisch.

Geen probleem, Lex. Zolang je maar niet vergeet dat er ook schepen deels boven water uitsteken, en je niet omhoog komt met je sub als je net onder zo'n schip zit. Beter voor je conning tower, en voor het schip boven je. ;)

Ja weet ik... helaas. Optimistjes doen het op dat vlak ook heel leuk, en nog afgezien van een steiger die net te diep bleek te steken ..... :rolleyes:

bedankt voor jullie reactie ik begrijp de tekening nu wel en gaat ga hbem binnekort vastmaken

Die rondjes die die jij bedoeld hebben waarde.s
Twee gelijken en een groter
de twee kleinste waarde gaan samen ieder aan een aansluiting motoren dan samen naar de massa moteor de grootste waarden gaan aan ieder aansl motor
mvg
Frederik

Klopt, Frederik, maar de gangbare opvatting tegenwoordig is dat de waarde niet zo kritisch zijn, en dat 3 gelijke condensatoren ook kunnen. Er schijnt geen meetbaar/merkbaar verschil te zijn met de klassieke 47 en 100 combinatie.

Back