Robbe FS61 BB speed

Discussie in 'Electronica' gestart door johnnygr, 29 mrt 2007.

1. johnnygr

johnnygr Guest

De Robbe FS-61 BB carbon speed stopte bij mij mee vandaag en had hem net nieuw. De aluminium midden sectie die helpt te koelen was erg heet. Ik denk dat ik te veel gain had en dus mijn eigen fout was.

ik had dus ook net een nieuwe snelheidsregelaar ( jeti spin ) en de staart hield veel minder als goed als anders. ik dacht dat het aan de governor lag ( te fel ) dus bleef ik vliegen.
    Maar na een paar minuten begin de heli te tollen, heb de trottle hold aangetikt en zonder schade geland.

Normaal draai ik de gain terug totdat hij stop met heen en weer jagen en dan nog een paar extra procent. Maar nu ik erover nadenkt heb ik die paar procent extra niet gedaan. En ik had beter de temperatuur v/d servo in de gaten moeten houden.

De servo heeft het nu slechts 4 vluchten volgehouden. Mijn vorige servo gaat maar weer terug (HDS-877).
    Deze zat er al een jaartje op en gaat weer terug.

Ik twijfel nu nog of ik de "Robbe FS-61 BB carbon speed" weer zal kopen, de paar vluchten die hij meeging hield de staart wel beter als de HDS-877.
    Hebben jullie een goede ervaring met deze nieuwe servo?

2. hommer

hommer

Lid geworden:
    30 mei 2006
    Ik heb dezelfde servo op m'n Trex zitten en eigenlijk zonder problemen. Ik gebruik 'm met een CSM420 met de gain op 62% (Mx16s) .
    Ja, hij wordt wel een beetje warm, maar niet verontrustend eigenlijk. En hij houd de straat echt heel mooi strak, toch wel wat beter dan de s3107 die er op zat (al was dat nou ook niet echt slecht hoor).

Deel Deze Pagina