robbe futaba fc18 issues!!!!!!!!

hallo

ik heb een vraag,
Ik ben een gelukkige gebruiker van een robbe futaba fc-18 zender.
Ik wil echter gaan mixxen.(vroeger eens gedaan op de fc-18 )
Maar weet niet meer hoe .
Ik heb al een nederlandse handleiding gedownload.
Maar daar word ik ook niet veel wijzer van ....................................
Dus graag in jip en janneke taal het volgende:

instellen dat mijn richtingsroer word meegemixt met mijn ailerons.
Instellen dat ik mijn ailerons kan gebruiken als flaps.

via de handleiding wordt ik alleen maar depresiever .
Het zou toch makkelijker moeten .....

dus fc-18 gebruikers laat iets weten

greetz pascal

Als het een V3.2 software versie is:

instellen dat mijn richtingsroer word meegemixt met mijn ailerons.
Menu 54 opzoeken, dit is Ail-rudder (of Quer-Seiten) mixer.
De waarde is hoeveel je mee mixt, en je kunt hem eventueel op een schakelaar zetten maar ik weet even niet uit mijn hoofd welke schakelaarplaats je daarvoor gebruiken moet. Wat ik wel weet: als OFF in hoofdletters staat, is hij via de schakelaar actief, als off in kleine letters staat, is hij via het menu afgeschakeld.... EIN of ON is altijd in hoofdletters. M.a.w., als hij met hoofdletters OFF aangeeft, moet je even al je schakelaars aflopen om te kijken op welke hij reageert, want dan heb je blijkbaar al een schakelaar op die plaats aangesloten

Instellen dat ik mijn ailerons kan gebruiken als flaps.
menu 53 opzoeken, dit is Flaperon.... Hier kun je twee waardes invullen, en de ene is hoeveel je de flaperons omhoog kunt draaien (fungeren ze als spoilers) de andere waarde is hoever de Flaperons omlaag willen. Schakelaar of schuif aansluiten op kanaal 6 en die werkt.

Maar kom op zeg, zo moeilijk is dat toch niet? het zijn vrijwel de eerste menu's die je tegen komt als je via menu 13 (waar je kiest of je een heli, motor,- of zweefvliegtuig wilt programmeren) opzij stapt naar het typespecifieke programma, mits de zender reeds in motor of zweef mode staat.... Het kostte me meer tijd om dit te typen, dan om dit uit te zoeken....

Groet, Bert

Back