Robbe FX 18 2004 pas geleden uit of al heel lang??

• Topicstarter Topicstarter knabbeltje
  • Startdatum Startdatum
K

knabbeltje

Guest
Hoi,

Ben van plan om een robbe FX 18 te kopen en ben bij het kijken zowel een oudere versie als een nieuwere versie tegen gekomen. De nieuwere versie is zilver kleurig en de oude goud kleurig. Mijn vraag is, weet iemand toevallig of de zilvere (2004 versie) al lang uit is en er binnenkort een nieuwe uit komt of deze versie net uit is?? Bij voorbaat dank.
Groeten

de nieuwe uitvoering verschilt niets bij de oudere op het uiterlijk na dan en is pas dit jaar uit gekomen en heeft dus echt alleen een ander uiterlijk voor de rest niet bijzonder aanveranderd

Dit jaar de nieuwe uitvoering gekocht. Deze versie kwam ergens begin dit jaar op de markt.

Er zijn minieme verschillen t.o.v. de vorige versie:
- NL taaloptie (brrrr)
- Standaard NiMH pack

Verder identiek.

Weet iemand of er begin 2005 weer een nieuwe versie uitkomt. groeten

Ik heb nog de goudkleurige, maar ik geloof dat die zilveren zo'n 3 maand uit is. Wat aanpassingen aan mixers ofzo.

ik heb die zilvere met oranje knopjes.
deze heb ik al vanaf januari.
maar de nieuwe is toch grijs met blauwe knoppen?

kort om het zijn alle bij goede zender alleen die nieuwe versie heeft een paar instelingen meer ik weet nog niet welke maar daar kom ik maandag of dinsdag achter want dan heb ik er als goed is twee van en dan kunen we die gebruiken voor het leeraar leerling systeem voor mijn moeder
en dan zal ik meteen ff kijken wat de exacte verschillen zijn als je zo lang wilt wachten tenminste.
want ik heb de ouder versie nu al en inderdaat de oude versie is iets minder grijs bij goud af en de nieuwe versie is duidelijk zilver kleurig

Momenteel bij Staufenbiel : Komplete set FX18 met 2 mixerschakelaars + extra schuifkanaal voo 189 € (3 servo's, 7 kanaals ontvanger + zenderbatterij)

@Jan,
Volgens mij zitten de servo's er niet bij hoor.
Die worden niet genoemd.

Overigens is de FX 18 bij Wiggerich modellbau dezelfde prijs. Echter versturen die niet naar het buitenland.

ik denk dat mijn laatste bestelling iets van 5 maanden geleden is, een paar servo's, toen tenminste was het geen enkel probleem en de verzendkosten waren iets van 6 a 7 euro.

overigens is een heel goed alternatief staufenbiel, ook erg snel en betaalbaar.

Voor degenen die alleen in een losse FX-18 zender geïnteresseerd zijn moeten eens kijken bij Shamrock E89 of E99 inclusief een 1400 NiMh accu. Even bellen en ze doen het meteen op de bus en de volgende dag heb je 'm al in huis!
Ik vlieg alleen electro en dan zijn die standaard servo's en 'grote' ontvangers niet echt bruikbaar. Overigens heeft Shamrock de zilverkleurige met "blauwe knopjes" (Knopjes zijn zwart maar de belettering is blauw).

de aanbieding van shamrock is ZONDER de accu, die kost nog 44 euro extra.
collega vlieger heeft er vrij recent nog een gehaald bij shamrock.
hij had ook nog de "oude" versie.

Hmm... ik had een losse zender (nieuwe type) met 1400mAh NiMh accu voor 99 eur, was zeker een tijdelijke actie (enkele maanden terug).
Ik zie inderdaad dat nu alleen de zender nog los te krijgen is in het laatst toegestuurde Shamrock foldertje.

Maar goed je kunt ook een kleiner 750mAh nicad pack gebruiken (zit in m'n F4 Skysport -> sim zender), was iets van 17 eur in Groningen. Ik weet even niet meer de modelbouwzaak naam.

je kunt nu nog steeds die fx-18 met nimh accu kopen voor tien euro meer dan de zender zonder accu
ik heb vrijdag nog een bestelling gedaan voor twee fx-18's en ik heb nu spijt dat ik niet ff die accus er bij heb genomen want ik had ze gisteren al in huis vrijdag bestellen maandag in huis mooi man

high flyer,
heb je dan inmiddels niet 3 FX-18 zenders??? Of zijn ze bedoeld voor iemand anders?

ja ik heb in midels 3 fx-18's maar daar van zijn er twee voor vastvleugel en een daar van voor heli
die twee voor vastvleugel zijn voor mij en mijn ma

@Gerard

Antwoord van Wiggerich:
Sorry,

aufgrund des Deutschen Fernabsatzgesetz und dem damit verbundenen
Kostenrisiko (begründungsloses Rückgaberecht bei Kostenerstattung)
können wir keine Lieferungen mehr ins Ausland vornehmen.

MfG

H.-G. Wiggerich
Wiggerich Modellbau GmbH

Lijkt me duidelijk dat ze niet meer leveren naar het buitenland.
Overigens rijd ik er binnenkort gewoon naar toe.
Plusminus 4 uur rijden, echter scheelt dit wel veel geld.
De auto is van de zaak dus die kost niet zo veel.

@High-flyer,

De FX-18 is toch een computerzender, waarom gebruik je er dan een voor de heli en een voor vliegtuigen?

nee een zender betekend bij elke wisseling tussen heli en vastvleugel de boel ombouwen
en daarom heben we er nu twee voor vastvleug omdat mijn moeder ook daar mee gaat vliegen maar over niet zo lange tijd moeten we er weer een zender bij heben omdat ze dan ook heli gaat vliegen maar dan gebruikt ze gewoon mijn heli fx-18 en koop ik een ander zender omdat ik ook veder wil met heli en de fx net genoeg is voor heli

Back