Robbe g400 gyro werkt niet..

• Topicstarter Topicstarter Bas532
  • Startdatum Startdatum
B

Bas532

Guest
Hallo,

Ik ben een beginner en heb net een 2dehands nitro heli gehaald van de week.
Maar krijg de staart servo niet aan de gang.
Heb heel internet al afgespeurd en allerlei instelling geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar.

Als ik de de zender en ontvanger aan zet doen alle servo's het behalve die Van de staart.
Het ledje van de gyro gaat na 10 sec wel knipperen maar kan de servo niet bedienen, ook in andere standen van de schakelaars op de zender niet.

De servo zelf werk wel want als ik die rechtstreeks in kanaal 4 stop doet die het wel. Hopelijk kan iemand mij een tip geven:(

Bij mijn weten hoort het LEDje bij een G400 steady te branden.

Knipperen betekent dat hij verkeerd geïnitialiseerd is of niet op kan starten.
Kijk even of de stekkers goed in de ontvanger zitten (RX in kanaal 4, Aux in kanaal 5) want de G400 is gevoelig voor de volgorde van de signalen.

Trek desnoods de stekker Aux eens los, hij zou dan automatisch in rate mode op moeten starten.

Verder kan het zijn, dat hij te veel beweging voelt tijdens het initialiseren, dan slaat hij ook op tilt.

En als al deze dingen niet werken, gewoon opsturen naar Jan van Mourik ("Corrien" hier op het Forum), die runt de service van Robbe. Hoogstwaarschijnlijk fixt die hem in een oogwenk voor over het algemeen een uiterst schappelijk bedrag.

Groet, Bert

Back