Robbe "Gemini"

Discussie in 'EDF forum' gestart door minizotje, 30 jan 2008.

  1. minizotje

    minizotje Guest

    Hallo,

    ik zag laatst in de modelbouwzaak de "Gemini" van Robbe staan voor 50euro.
    is er iemand die ervaring heeft met dit speeltje?
    of wie weet wat ik nog allemaal nodig heb om het "vliegklaar" te hebben, en hoeveel mij dit zal kosten?

    ik hoor het graag alvast bedankt
     
  2. RC-mike

    RC-mike

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    1.569
    Locatie:
    Ljouwert
    ....

    en daar komt weer de bekende vraag,, kan je al vliegen?...
    zo niet zou ik toch echt voor een ander toestel gaan , scheelt een hoop geld tijd en frustratie :rolleyes:
     
  3. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.334
    Locatie:
    Harderwijk
    Minizotje... gebruik de zoekfunctie van dit forum eens voor "hydrofoam", zo worden dat soort dingen genoemd en er zijn er heel veel van.
    Om met dit soort model het vliegen onder de knie te krijgen... zal niet meevallen en wellicht erop uitdraaien dat je het opgeeft. Maar als je al wat vliegervaring hebt zou je het kunnen proberen.
    Natuurlijk is die €50 niet de hele prijs... daar komt de hele electronica nog bij...
     
  4. Mijnheer Rob

    Mijnheer Rob

    Lid geworden:
    14 sep 2005
    Berichten:
    1.676
    Locatie:
    Aarle-Rixtel
    Hoi minizotje!

    Lees dit eens even door, kan veel van je vragen beantwoorden 8)

    Belangrijkste vraag die je aan jezelf moet stellen is die van Mikman!:rolleyes:

    Als dat niet voldoende is, ga dan eens naar "zoeken" en tik eens Gemini in, dan zul je zien dat er nog veel meer boven komt drijven ;)

    Succes!
     
  5. Boek

    Boek

    Lid geworden:
    5 mei 2006
    Berichten:
    913
    Locatie:
    Brummen
    Hoi, Mijnheer Rob, de robbe gemine is totaal niet gelijk aan de mpx gemini. Zoek maar eens op google.

    Heb ooit eens een verslag in de Modelbouwactueel gelezen (modelbouw tijdschrift) die kan je gratis downloaden op www.modelbouw-aktueel. ik zal nog wel even kijken welk nummer het is;-)
     
    Laatst bewerkt: 30 jan 2008
  6. minizotje

    minizotje Guest

    heb al veeel gelezen over hydroplanes (via de zoekfunctie) maar moet het draadje over de gemini blijkbaar over het hoofd gezien hebben:oops:.
    trouwens de gemini die daar enkele keren getoond word is toch een ander model dan waar ik het over heb.
     
  7. RC-mike

    RC-mike

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    1.569
    Locatie:
    Ljouwert
    we hebben het toch wel over dezelfde he?! :rolleyes:

    [​IMG]
     
  8. hezik

    hezik Guest

    volgens de MBA zeker geen kistje voor iemand zonder ervaring..
     
  9. Mijnheer Rob

    Mijnheer Rob

    Lid geworden:
    14 sep 2005
    Berichten:
    1.676
    Locatie:
    Aarle-Rixtel
  10. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Minizotje, gezien je vraag ga ik er van uit dat je geen vliegervaring hebt. Ga eens kijken bij een vliegclub, dat geeft een beter blik op alle (on)mogelijkheden voor een beginner dan een forum. 'Het' beginnerstoestel hier op het forum is de Easystar.

    Twee elkaar overlappende en aanvullende overzichten van clubs in Nederland:
    KNVvL Modelvliegsport -> clubs
    Modelvliegclubs database op Airtoi

    Aandachtspunten voor het beginnen met modelvliegen, veel nuttige tips:
    Aandachtspunten voor het beginnen met modelvliegen. - Modelbouwforum.nl
     
  11. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.334
    Locatie:
    Harderwijk
    Ja, en dan is er ook nog eens een sterrenbeeld dat óók net zo heet... :mad:
     
  12. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.835
    Locatie:
    Nootdorp
    Die Gemini is natuurlijk geen vliegtuig, maar een vaarspeeltje wat soms het luchtruim kiest. Meestal eindigt zo`n avontuur op zijn kop in het water want hij heeft de vliegeigenschappen van een bierviltje.

    Dit is meer een uitdaging voor ervaren vaarders/piloten dan een toestel waar jij plezier aan gaat hebben.

    Wil je nu vliegen of varen ?
     
  13. minizotje

    minizotje Guest

    euh varen doe ik al :D (heb een Smit Nederland in mijn bezit) leek me gewoon een leuk speeltje :D
    maar als ik de opmerkingen hier lees vrees ik dat ik de nodige vliegervaring mis
     
  14. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.835
    Locatie:
    Nootdorp
    Als je al vaart zal dit best een heel leuk speeltje zijn !!
    Maar in je eerste post gaf jij aan ermee te willen vliegen ;)

    Voor 50 euro mag hij best in perfekte staat zijn, met de setup kan ik je helaas niet helpen. Zit er wel een motor bij ?
     
  15. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    ik sluit me dan gewoon bij ron aan: de easystar :wink:
     
  16. Arie007

    Arie007 Guest

    Hallo.. Ik heb laatst zelf ook de Robbe "Gemini" gekocht die zowel op water kan en in de lucht... ik heb hem zelf nog niet uitgeprobeerd. Maar ik heb de RTF versie gekocht en die was 255,- euro. Die van 49 euro is slechts de body dus zonder alle elektronica..Ben benieuwd hoe die gaat vliegen ben een beginner dus.. :p
     
  17. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.334
    Locatie:
    Harderwijk
    Als ik jou was zou ik beginnen met varen... dat kan ook langzaam, en als je gas dicht gooit dan zinkt-ie tenminste niet :)
    Met vliegen is dat heel anders. Als je vanaf water opstijgt komt er nog de kans bij dat bij een crash er niet alleen dingen stuk gaan, maar ook nog eens nat worden, wat veel electronica niet fijn vindt!
     
  18. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Hallo beste Forumleden.
    Even dit oude draadje een briesje van leven geven.
    Ik heb verleden week met erg veel geluk een heuse originele Robbe Gemini Hydrofoam mogen overnemen van een mede Forumlid.
    Mijn dank nog daarvoor want deze Robbe Gemini Hydrofoam is anno 2014 net zo schaars en feitelijk niet meer te verkrijgen via internetwebshops zoals ook mijn Multiplex Sonic Liner helaas tot het uitstervende modelras behoort.

    Ik heb deze Robbe Gemini vandaag vliegklaar gemaakt na er wat tijd, energie en liefde aan te besteden.
    Ze is het werkelijk waard want het model oogt zeer plesant en schijnt veel vliegvreugde te geven.
    Ik heb er een 1400kv Turnigy Brushless buitenloper opgezet met een 7x4 prop en vlieg haar met een 3S 1300Mah Lipo maar zou ook een 3S 1500Mah inpassen merkte ik vanochtend.
    Ik denk en hoop dat ze eindeloos vertikaal kan klimmen want daarmee zou prophangen ook tot de optie behoren.

    Hoop morgen de Maiden met deze mooie dame te gaan maken en met wat geluk zal het een geslaagde gaan worden.
    Ik weet dat ze flink fel kan zijn op roll en moet daar even goed rekening mee houden.
    Ben wat aan het spelen met de uitslagen van Aileron roeren maar dat gaat vast goed komen.
    Fijn weekend allen.
    Vr Gr E
     
  19. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.835
    Locatie:
    Nootdorp
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  20. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Hoi Rene.
    Dat is een leuk en duidelijk filmpje van hoe jouw Gemini vliegt zeg.
    Gisteren heb ik mijn Gemini gemaidend en op voorhand de uitslag van de roeren verkleind op jouw advies.
    Het is altijd wat gokken hoeveel de uitslag nou moet zijn en het is ook een persoonlijke kwestie van hoe de piloot het wil hebben.
    Ik starte het toestel op asfalt en er stond een windkracht 2 plus.
    Ze was al snel airborn en toen begon het wennen en bekieken wat en hoe ze het deed.
    Merkte al snel dat ik nog teveel uitslag had op roll en hoogteroer.
    Met billenknijperij paar rondjes gevlogen en toen gaan landen.
    Dat landen viel me alleszins mee en was zeer goed te doen.

    Eenmaal geland op het asfalt de roer uitslagen nog kleiner gemaakt en ze bleek wat neuslastig.
    Dus gelijk de 3S 1300Mah Lipo iets naar achteren geplaatst en weer gaan testvliegen.
    Dit keer was ze beter handelbaar en het ging me goed af.
    Moet ik er wel bijzeggen dat deze Robbe Gemini Hydrofoam ABSOLUUT GEEN beginnerskistje is.
    Ondanks de verkleinde roer uitslagen was ze nog behoorlijk guitig op roll movement.
    En ze is vrij klein en daarmee wordt het snel lastig om te zien hoe ze staat in de lucht.

    Ik heb dus gelukkig een geslaagde Maiden gehad en ze bevalt zeer goed.
    Ik ga vandaag wel de hele zooi aan de binnenzijde veranderen.
    Ik had de ontvanger en bedrading binnenin liggen.
    De ruimte onder de kap is behoorlijk nipt en ik wil toch meer kunnen spelen met verschillende soorten Lipo packjes.
    Wil kunnen vliegen vanaf 3S 850Mah tot aan 3S 1500Mah.
    Daarmee wil ik de mogelijkheid hebben om flink te kunnen schuiven met de verschillende Lipo packjes en daarvoor heb ik genoeg ruimte nodig.
    Dus alles gaat buitenom en dat maak ik netjes voor elkaar.

    Mijn set up met 1400KV motor/ 7x6 prop en 40A regelaar was een goeie keuze.
    Alles bleef koud na de vluchtjes en kon 6 minuten rondtokkelen met een 3S 1300Mah Lipo packje.
    Daar ben ik content mee en wil een 1500Mah proberen straks.
    Vermogen was er ook genoeg maar dit kistje is niet om mee te raggen maar om heerlijk mee rond te fladderen.
    Viel me overigens alleszins mee hoe goed ze tegen de flagerige wind kon.
    Geen nare trekjes of what so ever.
    Vr Gr Erwin
     

Deel Deze Pagina