Robbe HIT electro zwever

Besta allen,

ik ben op zoek naar wat informatie. Ik heb een Robbe Hit electro zwever met een wingspan van plusmin 1600mm. De romp is bij de motor gemeten 30mm. De romp loopt wat uit naar 45mm maar meer wordt het niet. De vleugel is hout bespannen en de romp is kunsstof (om maar niet plastic te zeggen). Nu zit er een brushed motortje in met een wat ongedefineerd regelaartje. De pack die er bij zit is 8.4volt NiCd van 1200mAh. Nu is die accupack niet meer te redden imho dus ben ik opzoek naar spul om het om te zetten naar LiPo en brushless. Straal van het vouw propje lijkt 80mm te zijn.
Gewicht: Accu 255, vleugel 232, romp inc. lompe ontvanger, servo's, esc en motor maar exclusief vleugelelastiekjes weegt 437.

Daar komt de lang verwachte vraag (pauk geroffel);
Wat zou ik hier hier in kunnen zetten om leuk te kunnen vliegen?

Ik heb uit een ander draadje al begrepen dat er iemand met 960KV vloog maar daar kan ik verder weinig over vinden.

Any thoughts about motor, esc, accu en prop?

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Ik zou op zoek gaan naar een vergelijkbare zwever en kijken wat daar in zit.
Hier een voorbeeld maar zo zijn er wel meer natuurlijk.
Veel hangt af van het prestatie niveau dat je verwacht en dat bepaalt welke prop/motor/regelaar/lipo combi er in moet.
De motor/prop combi is dan het uitgangs punt en rest moet daar op aangepast worden.
De prestaties van het oude setje zullen zonder veel moeite overtroffen worden.;)

Radio Control Planes, Helicopters, Cars, Boats, FPV and Quadcopters - Hobbyking*

Ik vlieg met een Multiplex Easy Glider.
Zit een upgrade set up in die ze bij Staufenbiel of Schweighofer verkopen.
Kijk daar eens naar zou ik adviseren.
Vlieg het op een 3S 2200Mah Lipo pack.
Power genoeg.
Vr Gr E

Ik zou op zoek gaan naar een vergelijkbare zwever en kijken wat daar in zit. ...
Sticky in het Zweefvliegen subforum
-> Database setups elektrozwevers

Idem in het Electro vliegtuigen subforum
-> Database setups electrovliegtuigen

... Ik heb uit een ander draadje al begrepen dat er iemand met 960Kv vloog ...
De Kv constante van een motor geeft geen informatie over het vermogen en stroom dat de motor kan verwerken, het is geen rating, geen kunst om een motor een bepaalde Kv te geven (meer of minder wikkelingen). Het formaat van de motor bepaalt hoeveel warmte de motor kwijt kan en hoeveel koper in de motor zit (meer koper -> minder warmte), formaat is mede bepalend voor het vermogen dat motor kan hanteren. Kv dient alleen maar om gewenst toerental aan te passen aan accu-spanning: Kv = toerental/accuspanning.

Laatst bewerkt:
Back