Robbe Hotshot

Hallo allemaal,

Zijn hier mensen die met een robbe hotshot vliegen?
Ik ben er namelijk een aan het bouwen en wil weten hoe die vliegt?

1

groeten Bastiaan

Een club-genoot vliegt ermee ; vliegbeeld is erg mooi , stevige bouw maar vereist wel voldoende vliegsnelheid. :lol:

Een start aan een startlijn moet je niet doen als je 'm aan het "handvat " vasthoudt , daar de vleugel meteen voorover slaat en er
vele ( lees , snelle ) hachelijke meters voorbij gaan eer je genoeg controle over je roeren verkrijgt. 8O

Beter is het opgooien rechtstandig omhoog ,als een vlieger de lucht in met een flinke gooi dan verkrijg je al direct controle op je elevons.

Verder een prachtige vliegende vleugel , Toppie !!! :o :D

Hallo John,

Bedoel je dat het lastig is om op te stijgen door middel van een elastiek, of door middel van een lier?

Groeten Bastiaan

Ik weet over welke start John het heeft (was elastiek). Het vliegtuig kwam met ca 90 graden slagzij horizontaal over het veld zetten op ca 1,5 meter hoogte. Ik stond redelijk in de weg en mijn haren stonden te wapperen :puppydogeyes: .
Het vliegtuig ziet er prachtig uit en vliegt mooi, maar redelijk snel.

Beste Bastiaan ,

als je de 'zoek' functie gebruikt in dit forum dan zal je nog meer ervaringen met dit vliegtuig vinden.

Ikzelf was van plan deze aan te schaffen maar heb inmiddels nu een Robbe airbull (elektro-) die lekker relaxed vliegt en
een wolf K10 van 120cm ( [web:236828789b]http://www.eppshop.nl[/web:236828789b] ) van nog geen 300 gram 8O !!! die zeer lekker en lang zweeft en
bovendien een groot snelheidsbereik heeft.... aanrader!! :D :D :D . Die airbull overigens komt niet in de buurt van die K10 wat betreft
wendbaarheid . Echter elektro is natuurlijk altijd gemakkelijk hoogte krijgen zonder gesleep met startlijnen. :wink:was

Op de helling heeft hij best goede stijgwind nodig, minder als 3bf gebeurt er weinig, maar ik vind hem ook heel fijn vliegen. Plaatsing van je CG is veel kritischer dan bij een 'gewoon' vliegtuig (heeft lang geduurt voordat ik hem echt lekker had) maar dat zal elke Wing wel hebben.

Start aan het elastiek is me nog niet bepaald goed gelukt. Alleen hele vlakke stijging tot een meter of 15 hoog dus daar mag ik nog even op oefenen

Wij gebruiken de zack combat van epp-modelle.de
In vergelijking met de k10 heb je iets meer speling met het cg doordat deze meer pijlstelling heeft.
De k10 is iets sneller (dan is er nog de zack speed).
In prijs ook erg interessant (22€)

@Bastiaan,
Ik heb de Hot Shot inmiddels op de helling gehad en kan onderschrijven dat je best stijgwind nodig hebt. Wij hadden op het duin ongeveer 4bft, wat genoeg was om te vliegen, maar meer is beter. Video komt deze week online en kan je het eens zelf zien. Draadje: Vliegende Vleugel van Robbe (Hot Shot)

Hoe gaat het met jouw bouw en heeft de HotShot al de eerste doop gehad?

Back