Robbe Hunter 400 + Lipo's + Brushless = VERY HOT!!!

Tadango

Forum veteraan
Ik heb gisteren mijn Hunter 400 voorzien van lipo's ;) Setup nu :

Mega 16/15/3
Jeti Advance 30A
3s2p KOKAM 2000 (40 - 70A Belastbaar)
Graupner CAM prop 4,7x4,7

Het maakt enorm veel toeren :twisted: Nog niet gemeten, komt volgende keer. Hij trekt nu 30.6A bij geladen accu (met verlies geschat 10V = 300W input). Motor mag 30 max en regelaar ook dus precies goed ;) Rendement zal 80% zijn van de motor dus 240W op de prop. Da's best aardig. Snelheid is enorm hoog. De hunter is door zijn staart besturing wat gevoelig op het hoogteroer en dat is goed merkbaar ook. Het zwaartepunt moet maar naar voren denk ik. Volgas in een duikvlucht moet je heel voorzichtig met het hoogteroer doen. Rollen kan nog steeds volle uitslag.

3min volgas + 1 min rustig (1/2) verbruikte 1700mAh. +/- 7min volgas dus. Moet nog een lipo safe in dus eerst niet langer dan 5-6 min vliegen. Dan moet je ook echt even bijkomen want op top snelheid is her erg nerveus 8)

Volgens nummertjes mogelijk 27000 RPM en een propspeed iets van 200 km/h.
Als toeren hieremee klopt, klopt rest van je aaname ook.
Topspeed afhankelijk van vliegtuig weerstand, maar 140 km/h lijkt mogelijk.

140 :) Zoiets schatte ik ook. Ik durfde niet dicht langs me te vliegen om het doppler effect goed te kunnen horen maar het klonk al erg mooi. Zondag even meten ;) Vliegtuig heeft weinig weerstand.

Robbe3095[1].jpeg

hoi Tadango
ik vloog hem met een 16-15-03 en 5.5x4.3
met 8 cellen cp1600 maar het ging zoo snel dat ik blij was dat hij weer aan de grond stond
ik heb namelijk een blauwe en in de lucht zie je snel niks meer dan een blauwe snelle stip
na 2 min en 1 liter zweet heb je genoeg gevlogen voor een half uur
mijn pico jett vloog ik met de zelfde motor maar dan met 10 cellen
maar die is toch een stuk langzamer
ik vraag me af of jij ook iets zweet tijdens het vliegen ???met de hunter
groeten wiebe

Picojet heb ik 8cellen FAUP 1950 op zitten. Die zakken haast niet in en is ook erg snel :) (trekt +/- 27A) Ik vlieg de picoject met een CAM prop 5.2x5.2 :) Vliegt erg goed.

Eerste keer is even wennen, daarna vlieg ik erg relaxed. Het mooiste vind ik nog met aardig wat wind, dan lekker aanduiken en op +/- 2 meter hoogte voorbij komen ;) Ging met picojet 1 keer bijna mis. Was windkracht 4 (misschien 5) met lichte regen. Ik nam een enorme duik wind mee en vloog tov de grond 150+ km/h. Ik gaf net genoeg up (snelheid moet erin blijven ;)) zodat hij bijna de grond raakte. Het zicht was niet zo goed dus ik weet niet of ik de grond geraakt heb. Was wel de laatste keer dat ik zo laag ging :)

De hunter heb ik nu 2 vluchten mee gemaakt met lipo's Normaal 7xFAUP 1950. Gaat dan ook aardig hard :) Ik ben soms mijn zender aan het bijstellen als ik vlieg om de rol goed te krijgen.

Ik zweet niet snel meer. Kwestie van ervaring denk ik. Als ik met de funtana op 1 meter op de kop met 2/3 gas voorbij kom blijf ik ook rustig :) totdat ik opeens een ander vliegtuig voorbij zie flitsen....

Back