Robbe Hunter ombouwen naar lipo of nog niet?

Tadango

Forum veteraan
Ik zit een beetje met een dilemma. Ik heb een Robbe Hunter met een Mega 16/15/3 met 30A regelaar en 7 cell FAUP 1950.

Nu kreeg ik net mijn 2e pak KOKAM 2000 HD binnen :) 2 van die packs wegen maar 40 gram meer dan de huidige accu maar wel 11 volt ipv 8.4 en 4000 mAh ipv 1950 mAh.

Ik kan de regelaar wisselen met een ander vliegtuig waar een 40A in zit die maar 15A verbruikt ;) Is alleen veel werk aangezien die hunter aardig uitelkaar moet.

Ik twijfel nu of het zin heeft. Snelheid is erg leuk maar lipo's zijn duur en een 2e set kost 150 euro :( + meer laders nodig enz. Heeft er iemand ervaring met een Mega 16/15/3 op 3s lipo's? Ik kom uit rond de 35A dus op 11V (dat halen die cellen echt wel in het begin ;)) totaal 300+ wat op de prop. Met een 4.7x4.7 zal dat een enorm toerental zijn met aardig wat stuwkracht en snelheid. Heeft dit nu zin of nog even doorvliegen op de FAUP 1950 ers.

++350W uit een motortje van 75 gram, das pure misdaad tegen de "rechten van de borsteloze motor" ..... ca. 200W is het toegestaan (thermisch) maximum .....

En ûh, ben je niet bang dat de motor er zonder vliegtuig (in een wolk van piepschuim korrels) vandoor gaat.....

P.S.
Ik zou hem maar ombouwen naar ducted-fan ;-) ...... bij zo'n accu .....

Neh, valt wel mee :) Hij mag 30A aan. 32 kan dus ook best. Vermogen is inderdaad wel veel maar hij zit goed in de koeling en met de huidige setup kan ik haast niet voelen dat hij gedraaid heeft. En dat is een accu leeg in 5 min ;) Ik ben alleen een beetje bang voor de vleugels.... Ik heb een 2e oudere liggen dus daar zou ik het op kunnen testen.

Back