Afgelopen winter kocht ik op marktplaats een bouwdoos van de Robbe Impression. Ik had deze kist ergens rond 2010 ook al gehad en heb er toen veel plezier aan gehad.
In het voorjaar was de kist klaar en heb ik hem ingevlogen met volgende setup;
Polytec 490-29
Maxon reductie 4.4 : 1
70 amp polytec regelaar
4S 5000 nanotech 25-50C Lipo
Aeronaut 14x10
vliegklaar gewicht 2200 gram
Op een oud 4S pakket was de power niet slecht. Vervolgens nieuwe 4S lipo erin, ding ging als een speer. Helaas maar 2 vluchten, de motor werd heet en de boel stinkt sindsdien verbrand. Hij draaide nog, dan maar een 14x8 erop getest en dat bleek wel te werken. Power was nog net voldoende voor een hotliner (tegenwoordig is zulk model eerder een softliner). Ondertussen, na minder dan 10 vluchten, is het tandwiel op de motor los gekomen en heb ik het wel gehad met deze setup (gebruikt gekocht van een Duitser op Rc-Network).
Ik zoek nu dus advies voor een nieuwe setup. Echter, ik wil er geen 300 of 400 euro voor uitgeven gezien de reeds gedane kosten en omdat ik daarvoor te weinig met het toestel vlieg.
Wie kan me wat op weg helpen qua motorisatie? De lipo's moet ik herbruiken, regelaar liefst ook. Ik heb plaats voor 38mm motoren in de neus. Indien met reductie kan er nog iets groter in. Gewicht maakt me weinig uit. Ik zou graag hebben dat het toestel wat zwaarder wordt, is erg licht nu waardoor de topsnelheid bij het aanduiken wat laag blijft. Is een directe binnenloper zoals de Turnigy DT38 een mogelijkheid?
Op mijn oude impression zat een Kontronik binnenloper met reductie, ik denk een Fun 550? op 5S en een prop van 15 inch diameter dacht ik. Die ging niet harder dan de huidige met de 14x10, maar die hield het wel meer dan 100 vluchten uit zonder enig probleem... Helaas heb ik geen verdere gegevens meer over die oude setup.
In het voorjaar was de kist klaar en heb ik hem ingevlogen met volgende setup;
Polytec 490-29
Maxon reductie 4.4 : 1
70 amp polytec regelaar
4S 5000 nanotech 25-50C Lipo
Aeronaut 14x10
vliegklaar gewicht 2200 gram
Op een oud 4S pakket was de power niet slecht. Vervolgens nieuwe 4S lipo erin, ding ging als een speer. Helaas maar 2 vluchten, de motor werd heet en de boel stinkt sindsdien verbrand. Hij draaide nog, dan maar een 14x8 erop getest en dat bleek wel te werken. Power was nog net voldoende voor een hotliner (tegenwoordig is zulk model eerder een softliner). Ondertussen, na minder dan 10 vluchten, is het tandwiel op de motor los gekomen en heb ik het wel gehad met deze setup (gebruikt gekocht van een Duitser op Rc-Network).
Ik zoek nu dus advies voor een nieuwe setup. Echter, ik wil er geen 300 of 400 euro voor uitgeven gezien de reeds gedane kosten en omdat ik daarvoor te weinig met het toestel vlieg.
Wie kan me wat op weg helpen qua motorisatie? De lipo's moet ik herbruiken, regelaar liefst ook. Ik heb plaats voor 38mm motoren in de neus. Indien met reductie kan er nog iets groter in. Gewicht maakt me weinig uit. Ik zou graag hebben dat het toestel wat zwaarder wordt, is erg licht nu waardoor de topsnelheid bij het aanduiken wat laag blijft. Is een directe binnenloper zoals de Turnigy DT38 een mogelijkheid?
Op mijn oude impression zat een Kontronik binnenloper met reductie, ik denk een Fun 550? op 5S en een prop van 15 inch diameter dacht ik. Die ging niet harder dan de huidige met de 14x10, maar die hield het wel meer dan 100 vluchten uit zonder enig probleem... Helaas heb ik geen verdere gegevens meer over die oude setup.


