robbe infinity 2 lader

Re: Matchen

Bert zei:
Ik heb een aantal gematchte packs om mee te vliegen, maar dat wat Niek beschrijft (geen BEC spanning meer) is nog nooit voorgekomen. Zodra de grootverbruiker (motor) is uit geschakeld vliegt de spanning weer omhoog en kun je nog vele minuten sturen.

Harold heeft dat iewat andere destuctieve ervaringen mee gehad, bij vlieg les geven aan autootjes vent die vloog met zeer goed gematche packs. Er was inderdaad nog iewat vliegtijd (ontvangertijd) na BEC afslag over, maar helaas veeel te weinig....

Er zijn een aantal variabelen in het spel, zoals afslag spanning van de regelaar, cel type en vooral het aantal cellen waar mee je vliegt.
Weet je nog wat voor regelaar deze persoon gebruikte? Ik vloog zelf vroeger met oude auto regelaars (toen de enige goede) maar daar zit helemaal geen afslag op. (Beter onbestuurbaar over de finish dan bestuurbaar voor de vlag stil vallen).

Niek zei:
Exact gematchde en ook nog gepushde pakketten zoals de auto jongens hebben willen we niet in de vliegerij

Nou Niek, het is meer dat de voordelen voor het vliegen te beperkt zijn. Met mijn zwevertje met 60A zou ik eigenlijk best gepuchte cellen kunnen gebruiken, maar nu heb ik voor hetzelfde geld 2 pakketten (en nog wisselgeld over :wink: )

Die situatie met die auto jongen was dat ik kon zien dat het vermogen wat minder werd en de zender wilde hebben om als instructeur voor de leerling te kunnen landen. Vlieg je dan nog 10 seconden door krijg je het vliegtuig in een lastige hoek en zonder reserve om een extra rondje te draaien.
Dit gebeurde elke vlucht dus zo bij de landing (kerel vloog gelijk al vrij goed). Ik werd het zat en zei geef NU die zender anders hoef ik 'm niet meer. "Nee, nog even (10s) ja hier heb je 'm " :) . "Nee hou 'm nu maar" :evil:. Nog geen 10s later was het ding onbestuurbaar geworden.

Accu was zo leeg getrokken dat er zelfs niets meer inzat voor de ontvanger. Belangrijk: Deze autoregelaar had geen spanningsafslag om de BEC te beschermen. Het was dus mogelijk de accu helemaal leeg te vliegen.
De voorgaande landingen zat er dus slechts maar heel weinig rest in voor de ontvanger. Een extra rondje bij de landing zou niet eens lukken :(

Moraal van dit verhaal:
- Als leerling niet te eigenwijs zijn tegen je instructeur.
- Vraag je goed af of de spullen die je gebruikt wel geschikt zijn voor het "zweckentfremdet" doel waar je ze voor gebruikt.

serieele kabel

is het ook mogelijk zelf die rs232 poort in je lader te bouwen(schulze isl6-330 v7.3)?opsturen gaat namelijk 2 of 3 weken duren

jan

hierbij nog even een add-on op deze iets wat oudere thread..

heb vanmiddag. een Robbe Infinity 2 lader gekocht bij Quartel in Pijnacker. voor een 139,- Euro's !! tja voor kerst inkopen is het iets te laat maar goed. ze hebben er nog een stuk of 200... schijnbaar een grote partij opgekocht.

heb hem al laten checken bij eeen bekende van mij en er is niets mis mee.

ze hadden ook robbe powerpeak in de verkoop voor 99 euro trouwens..

mischien een tip voor diegene die nog naar een lader lopen te zoeken.

groet,

vinze

Niek zei:
Programma en schema's en meer info zijn te downloaden van www.pibros.de, afdeling elektronik.

Iemand een idee waar ik dit nu nog kan vinden en of die nog werkt op de geupgrade infinity 2 voor lipo ?

Link is dood ...

Groeten,
Filip

@Vince, ik neem aan dat het hier gaat om een lader met software versie zonder lipo?

Back