robbe infinity 2

• Topicstarter Topicstarter zwol
  • Startdatum Startdatum
Z

zwol

Guest
Met deze lader wil ik mijn 2500 batterijen opladen. Dit kan dus met de snellaadfunctie en met de andere aansluiting van 250 ma. Wat is het verschil? Als ik het met de snellaad aansluiting doe kan ik het proces in de gaten houden. Maar ik weet niet of het met de snellaad aansluiting wel kan?

gr Marten

de 250 mA uitgang is voor het laden van een zender of ontvanger accu (TX of RX) met een vaste laadstroom van 250 mA
Met de andere uitgang kun je volgens het menu laden, ontladen, achter elkaar laden en ontladen

Met select kun kiezen wat je wilt instellen en met mode kun je wisselen tussen laad/ontladen.
Als je meer details wilt moet je op zoek naar een gebruiksaanwijzing.
Lipo cellen kun je met deze lader niet laden

Met de 250mA aansluiting laadt de lader gewoon door totdat je het laadproces vanzelf stopt, dus moet je de tijd in de gaten houden. Kan dus schadelijk zijn voor de accu's.

Ik heb zelf ook de Infinity2 en gebruik alleen de gecontroleerde aansluiting, veel veiliger en beter af te regelen op de te laden accu's.

Dan heb je ook nog de mogelijkheid om deze gecontroleerde uitgang op gevoelig of normaal te zetten. Ik gebruik altijd normaal en dat werkt super.

Helaas, dat kan niet meer. De fabrikant kan/wil de benodigde processoren niet meer leveren. In Duitsland was er vorig jaar al geen update meer mogelijk en begin dit jaar ook in Nederland niet meer. Wel is de Infinity 2 Li nog gewoon leverbaar.

Corrien zei:
Helaas, dat kan niet meer. De fabrikant kan/wil de benodigde processoren niet meer leveren. In Duitsland was er vorig jaar al geen update meer mogelijk en begin dit jaar ook in Nederland niet meer. Wel is de Infinity 2 Li nog gewoon leverbaar.

Ahh jammer.

Als je je zender wilt opladen kan dit dan gewoon op de snellaad aansl;uiting met 0,3 A slaat hij dan af?

gr Marten

zwol zei:
Als je je zender wilt opladen kan dit dan gewoon op de snellaad aansl;uiting met 0,3 A slaat hij dan af?

gr Marten

Ja hoor.
Je zet hem op 300mA (laden/charge) en dan kan gaat hij na het laden vanzelf over op druppelladen. Mag ook best met 500mA+ laden hoor.

Zijn die 2500 accu's van het Nimh typen?
Zo ja. Dan hoef je zelfs niet te ontladen.

Je kan het druppelen ook instellen in het menu. 50mA is een goede stand.
Je kan ook de lader laten piepen als hij klaar is, deze functie is ook te vinden in het menu.

Voor een betrouwbare delta-peak afslag moet je met minimaal 0,5 x C laden, dus in dit geval met minstens 1,25 Ampere. Het is echter niet raadzaam om dit via laadplug van de zender te doen.

Ja het zij nimh accu's. Kan ik deze buiten de zender met 1,25 A laden?

gr Marten

Back