Robbe lader 2 vraagje

• Topicstarter Topicstarter ilveros
  • Startdatum Startdatum
I

ilveros

Guest
Even een vraagje over de Robbe lader 2
Voor mijn Robitronic gebruik ik 3300 accupacks.

Kan ik deze goed en volledig opladen met de Lader 2, of is het dan beter om een zwaardere lader te nemen??

Tsja, daar worstel ik ook even mee.... Ik heb er sinds kort ook een. In de handleiding staat dat hij in 40 min. een 1800 mAh accu vol krijgt met 2 A. Maar volgens mij haalt hij dat bij lange na niet.
Namelijk

1800 x 1,4 : 2000 = 1,26 uur

Dus zou je de accu 2x opladen met de timer dan kom je in de buurt........ Waarom dan toch een ingebouwde timer voor 40 minuten?

In het geval van 3300 mAh accu's bij 2 A zou je zelfs 2,3 uur moeten laden! Iemand een antwoord?

Is het een lader2 of een lader2 plus?

Er zit namelijk een groot verschil in beide typen. De lader2 is degene, die Matthijs beschrijft. Dit is inderdaad een timer-lader. Hierbij moet je zelf in de gaten houden of de accu al vol is en bij een 3300mAh-pakket zul je daarvoor meerdere laadcycli nodig hebben.
De lader2 plus is een delta-peak lader, die automatisch afschakelt.

Beide laders hebben goed anderhalf uur nodig om een volledig ontladen 3300mAh-pakket weer op te laden.

Heb zelf ook een robbe lader 2 ( nog wel ) en wat Corien zegt klopt inderdaad. Ik zou toch is kijken voor een andere lader voor rond de 100 euro heb je toch al een erg leuke lader kijk maar is bij PK racing en dan die van 105 euro ofzo ik dacht van TLP ( ? ) erg leuk ding en zeker een stuk beter dan de gene die je nu hebt plus in niet eens zo heel gekke prijs

Ik heb nu een Team Orion lader gekocht (2e handsje), een d-48.
Wat ik me nu af zit te vragen, er zit een delta peak op, maar er staat nergens in de gebruiksaanwijzing wanneer deze actief wordt.

Ook zit er een ontlaadfunctie op, maar menigeen zegt dat je hiervoor beter de ontlaadplaatjes van bijvoorbeeld Robitroniv vvor kan gebruiken.
Wat is wijs?

ilveros zei:
Ik heb nu een Team Orion lader gekocht (2e handsje), een d-48.
Wat ik me nu af zit te vragen, er zit een delta peak op, maar er staat nergens in de gebruiksaanwijzing wanneer deze actief wordt.

Ook zit er een ontlaadfunctie op, maar menigeen zegt dat je hiervoor beter de ontlaadplaatjes van bijvoorbeeld Robitroniv vvor kan gebruiken.
Wat is wijs?
Lees DIT artikel en/of DIT artikel eens helemaal door, dan weet je een heel stuk meer en kan je zelf beslissen wat je wilt.

Back