Robbe lader

Ik heb een Robbe lader zoals afgebeeld.Als ik nu een zwarte en rode stekker omwissel dan kan ik dus daarmee een Dx6i opladen(andere polariteit)???
:bye::bye:Bel 10
full

Laatst bewerkt door een moderator:
polariteit wisselen blijft altijd gevaarlijk, en kan dan ook wel eens vergeten worden of fout gaan.
je kan dan ook best zelf een kabeltje maken met losse componentjes of je koopt deze kabel:

JR and Futaba TX Charging lead and futaba

let wel op dat jou lader geschikt is voor het type batterij wat in jou dx6i zit. (waarschijnlijk Nimh of Nicd)

mvg Xavier

Dit heb ik altijd vreemd gevonden van Spektrum dat ze de laadplug net anders hebben als standaard; de Plus zit op de mantel en de min zit binnen. Ze waarschuwen ook in de handleiding dat het anders zit als de meeste pluggen..... Ik heb bij mijn Spektrum zenders gewoon even de plug in de zender omgesoldeerd, dan kan ik de standaard laadsnoeren gebruiken en is een vergissing uitgesloten.

Volgens mij is dit alleen bij de dx6i en de oude dx7 het geval.

Bij de spektrum zenders met ingebouwde lader is dit natuurlijk niet nodig aangezien de lader bij de zender geleverd wordt.

Dacht dat het zo was ,dat omwisselen gevaarlijk is dat is duidelijk.Ik ga eens kijken om in de zender om te wisselen.Aangezien ik leek op dat gebied ben eerst kijken :wink: en dan beslissen.
Thanks voor de antwoorden:bye::bye: Bel 10

Back