Robbe Magic II, nog verkoopbaar ?

All,

Ik heb een compleet lekenvraagje: ik kan een pakket modelbouwspul kopen voor een redelijke prijs, maar er zitten 2 "Robbe Magic II" helis bij, eentje compleet vliegklaar en de andere 'als reserve' . Kent er iemand dat model ? is het iets dat nog een beetje met de tijd meekan ? het interesseert mij niet om met dat ding te gaan vliegen, maar om het onmiddelijk terug van de hand te doen, het is de rest van het pakket dat me interesseert maar de verkoper wil het niet in stukken wegdoen. Als er hier iemand is die het model kent, zou ik het ten zeerste waarderen als er iemand een redelijke 'verkoopprijs' zou opplakken, ik heb er namelijk geen enkel idee van hoeveel zo'n dingen op de tweedehandsmarkt kunnen/mogen kosten.

Groeten

Kris

volgens mij is het nog een heli zonder colective pitch maar dat weet ik niet zeker.
het is een verouderd model en ik denk niet dat het nog erg veel waard is, hangt een beetje van de electronica/ontvanger etc af.

Oh nee o, bedoel ik het ook niet hij vliegt ongetwijfeld.

Maar vergeet het verschil tussen een vlgt en een heli niet,indien een stukje vlgt besluit er mee op te houden maak je makkelijk een nieuw stukje. Heli's bestaan (in dit geval) uit stukken gegoten plastic. Is veel moeilijker en gevaarlijker (meestal zelfs onmogelijk) om dit even na te maken.

Ik denk dat ik het toch maar zo ga laten, het pakket bestond uit 3 zwevers (waarvan 2 dezelfden en 1 bijna-speelgoed-ding) een dubbeldekker in aanbouw en deze 2 helis, maar de prijs is iets te hoog om het risico te nemen dat ik met die 2 helis blijf zitten.
Er zaten ook nog 2 zenders bij en die blijken ook al niet te veel voor te stellen...

in elk geval allemaal bedankt voor de info en de reacties

Kris

De Magic was een van de laatste "echte" Schlüter heli´s, oersterk en bijna onverwoestbaar, onderdelen zijn gewoon leverbaar via robbe, en outdated dacht ik niet, als je een X-cell van nu neemt lijkt ie nog steeds heel veel op de magic en andere derivaten, vergeet niet dat X-cell is ontstaan uit het importeren van de Schlüter helicopters in amerika.....
Evt verkoopprijs van zo´n ding, in vliegklare toestand een 250 euro met motor zonder apparatuur...............peet....................8)

hier een scout 60 had hetzelfde mechaniek, alleen had de magic paars geanodiseerde onderdelen en veel tuningdelen..
scout.jpg

Dus als ik ff logisch nadenk (voor zover ik dat kan ivm heli's) een Magic II, volledig vliegklaar (zelfs een zender erbij) samen met een 'reserve' Magic II, zou niet onrealistisch voor ongeveer een euro of 350,- verkoopbaar moeten zijn ? als ik er überhaupt iemand voor vind...

Mmh, dat opent zekere perspectieven, maar dan nog ligt de prijs van het hele pakket dat ik op het oog heb te hoog...

Thanks,

Kris

Waar zou ik er kunnen achterkomen of er nog onderdelen verkrijgbaar zijn die passen ? Bij Robbe op de website is de Magic II niet meer te vinden.

Kris

het blijft een twijfelgeval blijkbaar, het gaat blijkbaar een uitdaging om er een liefhebber voor te vinden, nu, voor mij moet die niet weg met zender, zonder kan ook hé, desnoods de zender er gratis bij...

Kris

kijk eens op www.helioldie.de er zijn zat verzamelaars die nog wel wat geld over hebben voor een compleet exemplaar........Peet..........8)
In noord holland op de club in purmerend vliegen er zelfs nog een paar....

hmm, ik zou er niet aan beginnen, misschien kan je beter iets meer geld uitgeven en een recenter model aanschaffen, enneuh om nu te gaan lopen handelen met andermans spullen lijkt me helemaal geen prettig idee, als er dan onverhoopt iets een gebrek blijkt te hebben zit jij met de gebakken peren.
Kijk ook of er voor jezelf een recente zender bij zit, ik heb gemerkt dat het prettig is als je een zender hebt waar je een beetje mee uit de voeten kunt ( bij mijn gebruikte heli zat een FC16)

Kijk anders eens bij een club of er geen mensen zijn die van hun spullen af willen.
Ik was totaal voor mijn spullen 575 euro kwijt, het is een Raptor 30 (v1 met TT36 motor), een Robbe FC16 zender, servo's, een robbe 3d gyro met 9253 servo, accupack, crashkit, startbox, starter, startaccu, powerpanel, brandstof, brandstofpomp en een crashkit. Alles incl. boekjes, en extra's (software/pc kabel) en weinig vlieguren.

Back